حرم مطهر بی بی حکیمه(س) میزبان عزاداران حسینی

خبرگزاری شبستان؛مراسم عزاداری و زنجیرزنی شب گذشته با حضور خیل عظیم عزاداران حسینی حرم مطهر بی بی حکیمه(س) خواهر امام رضا(ع) در شهرستان گچساران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، مراسم شب عاشورای حسینی شب گذشته با حضور جمعی از مردم و سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه گچساران در حرم مطهر بی ‌بی حکیمه (س) برگزار شد.

در این مراسم که عزادارانی از دیگر مناطق کشور نیز حضور داشتند، مراسم سینه ‌زنی و عزاداری سرور و سالار شهیدان اباعبدالله حسین(ع) در حرم مطهر بی‌ بی حکیمه(س) دختر بلافصل امام موسی کاظم(ع) و خواهر امام رضا(ع) به صورت گسترده برگزار شد.

این مراسم با حضور اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان هیئتی و زائرین برگزار و شرکت کنندگان با برپایی مراسم سینه زنی و روضه خوانی در جوار حرم مطهر بی بی حکیمه (س)، یاد سرور آزادگان حضرت حسین بن علی (ع) را گرامی داشتند و با ذکر مصیبت اشک ماتم ریختند.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه گچساران در حاشیه این مراسم به شبستان گفت: امام حسین (ع) با خون خود ولایت را استوارتر ساخت.

فرزین بهمنی آزاد افزود: شهدای ما نیز با اطاعت از ولایت مطلقه فقیه و اقتداء به سید و سالار شهیدان به جبهه های نبرد حق علیه باطل شتافتند و با الگو قرار دادن امام حسین (ع) جان خود را در طبق اخلاص گذاشته و با خون خود درخت انقلاب و اسلام، را آبیاری کردند.

وی بیان داشت: عاشورا رمز پایداری و ماندگاری دین از سال 61 هجری تاکنون می باشد که شیعیان آن حضرت با برپایی مراسمات حزن و عزا و معرفت به آن مقام عظیم در برابر طاغوت های زمان سر خم نکرده و نمونه بارز آن سرنگونی حکومت 2500 ساله شاهنشاهی است که با هدایت های پیامبر گونه امام خمینی (ره) صورت پذیرفت.

این مسئول فرهنگی و مذهبی خاطرنشان کرد: آنچه امروز می تواند جامعه را در برابر تهاجمات فرهنگی و جنگ نرم دشمنان اسلام بیمه سازد توجه به ماهیت قیام امام حسین (ع) در برابر حکومت جاعل یزید می باشد.

بهمنی آزاد عنوان کرد: عاشورا بی شک مدرسه معرفت و اخلاق برای جامعه و جوانان ما در این عرصه زمانی می باشد.
 

گفتنی است، در شب شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) سایر مناطق مختلف کهگیلویه وبویراحمد و بسیاری از امامزاده های این استان میزبان خیل عظیم عزاداران حسینی بودند.

 

پایان پیام/

کد خبر 312847

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha