فرهنگ عاشورا بزرگترین پاسخ ملت ایران به طرح اهانت‌آمیز غرب است

خبرگزاری شبستان: امام جمعه اردبیل با بیان اینکه ملت ایران به هیچ وجه زیر بار خواسته‌های استکبار نمی رود، گفت: فرهنگ عاشورا بزرگترین پاسخ ملت به طرح های اهانت‌آمیز غرب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، حجت الاسلام سید حسن عاملی امام جمعه اردبیل و نماینده ولی فقیه در این استان ظهر امروز( 24 آبان) در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل اظهار داشت: پاسخ ملت ایران به این طرح این است که نمی‌توانند با فرهنگ عاشورایی که کانون قدرت منطقه‌ محسوب می شود، مقابله کنند.


وی با بیان اینکه ما در مذاکرات هسته‌ای صادقانه جلو آمده‌ایم، افزود: هیات مذاکره کننده ایرانی در مذاکرات ژنو با عقلانیت و صادقانه به مذاکره نشستند ولی برخی از خواسته های طرف های مقابل همچنان نشان از خوی استکباری و ظلم علیه این ملت است و ما به هیچ وجه این خواسته ها را قبول نمی کینم.


حجت الاسلام عاملی تعطیل نمودن غنی سازی 20 درصد در نطنز و فردو ؛ تبدیل سانتریفیوژهای صنعتی به آزمایشگاهی؛ تعطیلی سانتریفیوژهای پیشرفته و خودداری از تولید پلوتونیم به واسطه توقف فعالیت تاسیسات آب سنگین اراک را از جمله این خواسته های ناحق و زورگویانه غربیان در این مذاکره ها دانست.


امام جمعه اردبیل با اشاره به خلف وعده متعدد غربیان در سال های قبل و دستور مقام معظم رهبری مبنی بر از سرگیری همه فعالیت های صلح آمیز هسته ای در ایران، تصریح کرد: ایران اسلامی هیچگاه و به هیچ وجه از فعالیت های صلح آمیز خود که حق قانونی و شرعی ملتش است، دست نکشیده و با موانع سر راه خود برخورد قاطع خواهد داشت.


نماینده ولی فقیه در استان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان و آغاز عزاداری های دهه دوم محرم، گفت: عزاداری های باشکوه و غنی اهالی استان در دهه اول محرم امسال سبب پالایش معنوی فضای جامعه شده و ضرورت احیای فریضه هایی همچون امر به معروف و نهی از منکر، اقامه نماز و فرهنگ مقاومت در برابر ظالم بر همگان آشکار و تبیین شد.


حجت الاسلام عاملی در پایان سخنان خود با اعلام اینکه جمع کثیری از مردم کشور جمهوری آذربایجان برای اولین بار مراسم ها و دسته های عزاداری امام حسین (ع) را در اردبیل به راه انداختند، خاطر نشان کرد: عظمت و شکوه این عزاداری ها نشان داد که آذربایجان یک کشور حسینی و با مردمی خو گرفته با فرهنگ عاشورا است و هیچ قدرتی نمی تواند این فرهنگ را از قلب این عزیزان بیرون کند.


پایان پیام/
 

کد خبر 312967

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha