برگزاری مراسم تشییع نمادین پیکر شهدای کربلا در اردبیل

خبرگزاری شبستان: مراسم تشییع نمادین پیکر شهدای کربلا با حضور پر شور مردم حسینی اردبیل دقایقی پیش از جلوی مسجد اعظم این شهرستان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، حجت‌‌الاسلام مهدی ستوده، مدیر‌کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، صبح امروز (25آبان) در این مراسم که با حضور پرشور دستجات و هیئت های عزاداری محلات مختلف اردبیل از جلوی مسجد اعظم این شهرستان آغاز شده است، اظهار داشت: بر اساس یک سنت دیرینه همزمان با روز وارد شدن اسرای کربلا به کوفه مردم اردبیل این مراسم نمادین را برگزار کرده و باردیگر در سوگ شهدای کربلا اشک ماتم ریخته و برسرو سینه خود می زنند.


وی با یادآوری اینکه از سومین روز از شهادت شهدای کربلا با عنوان یوم الدفن یاد می شود، افزود: دسته ها و هیئت های عزاداری اردبیل به ویژه محلات ششگانه این شهرستان با تشییع نمادین پیکر مطهر شهدای کربلا یوم الدفن را گرامی داشته و در مظلومیت کاروان اسرا و شهدای دشت بر خون کربلا عزاداری می کنند.


حجت الاسلام ستوده به رشادت ها و جانفشانی های امام سجاد(ع) در رساندن پیام عاشورای حسینی اشاره کرد و گفت: امام سجاد(ع) همچون حضرت زینب(س) با بیانات و خطبه های آتشین خود به ویژه در شام چهره واقعی و منفور  یزید و یزیدیان را برملا کرده و از حریم امامت و ولایت دفاع کردند.

 

مدیر‌کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل خاطر نشان کرد: امام سجاد (ع) بعد از دوران اسارت، پیام مکتب عاشورا و قیام امام حسین(ع) را به دلیل مظلومیت بیش از حد ایشان و خفقان اجتماعی آن روزگار در زبان مناجات بیان کرده اند که در غالب مجموعه ارزشمندی همچون صحیفه سجادیه گردآوری شده است.


پایان پیام/.

 

کد خبر 313156

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha