گرامیداشت سالروز حماسه شکست حصر سوسنگرد در اردبیل برگزار شد

خبرگزاری شبستان: سالروز حماسه شکست حصر سوسنگرد همزمان با 26 آبان ماه طی مراسمی باشکوه در قالب عصر شعر و خاطره روایت حماسه درحسینیه ثارالله اردبیل گرامی داشته شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، عباس دستباز، معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل، صبح امروز( 26 آبان) در این مراسم اظهار داشت: آزادسازی خرمشهر حماسه سیاسی و نظامی عظیمی به شمار می رود که 57 روز بعد از شروع جنگ به وقوع پیوست.


وی با بیان اینکه حضور مردم در این عملیات به خصوص مردم عرب ایران اسلامی در این شکست حصر پرشور و گسترده بود، افزود: با شروع و موفقیت این عملیات تبلیغات دشمن خنثی شد و بیداری و هوشیاری ملت باعث شد سوسنگرد به خاک کشورمان بپیوندد.


دستباز با اشاره به فرمایش امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه " سوسنگرد تا فردا باید آزاد شود"، تصریح کرد: در این آزادسازی رزمندگان ما با کمترین امکانات ولی با توکل به خدا و تبعیت از فرمان ولی امر مسلمین در صحنه حضور یافته و دشمن را از خاک ایران اسلامی بیرون راندند.


معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل با یادآوری اینکه شکست حصر آبادان نقطه عطفی در تاریخ 8 سال دفاع مقدس است، خاطر نشان کرد: تدبیر مقام معظم رهبری، فداکاری و ایثارگری های شهید مصطفی چمران و نیروهای چریکی وی، ایستادگی رزمندگان سپاه، ارتش و همچنین نیروهای مردمی منجر به این آزادسازی و حماسه بزرگ شد.


شهید چمران و نیروهایش استاد عملیات های چریکی بودند


در ادامه این مراسم مهدی نبی زاده سرهنگ بازنشسته و یادگار دوران دفاع مقدس اظهار داشت: آزادسازی سوسنگرد باعث قطع ارتباط نیروهای دشمن مستقر در سوسنگرد با نیروهای منطقه فکه شد و ما توانستیم ضربه بزرگی بر دشمن وارد کنیم.


این یادگار دوران دفاع مقدس در پایان با بیان اینکه اکثر عملیات های منطقه اهواز توسط بنده طرح ریزی شده بود، عنوان کرد: شهید چمران و نیروهای ولایی وی استاد عملیات چریکی بودند و تا آزادسازی بستان با نیروهای ما در ارتباط بودند.


گفتنی است، خواندن شعر توسط منافی و فتح اللهی از شاعران اهل بیت، مداحی، پخش کلیپ عملیات سوسنگرد و خاطره گویی از بخش های دیگر این مراسم باشکوه بود.


پایان پیام/

کد خبر 313691

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha