19 درصد جمعیت باسواد کهگیلویه وبویراحمد عضو کتابخانه های عمومی هستند

خبرگزاری شبستان؛ مدیرکل کتابخانه های عمومی کهگیلویه و بویراحمد گفت:19 درصد از جمعیت باسواد استان عضو کتابخانه های عمومی هستند که در این خصوص رتبه دوم کشور را دارا هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، سیدنادر حسینی، مدیر کل نهاد کتابخانه ‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد عصر امروز(26آبان) در نشست خبری  با اصحاب رسانه دهدشت، گفت: سرانه مطالعه این استان در اردیبهشت ماه سال گذشته در زمینه کتابهای غیر درسی 15 دقیقه و 22 ثانیه است که از متوسط کشوری بالاتر است.

حسینی افزود: استان در بین استانهای کشور در زمینه مطالعه کتابهای غیر درسی رتبه 15 کشور را دارد.

وی اظهار داشت: در زمینه روزنامه های الکترونیک رتبه ما در کشور دوم و بالاتر از متوسط کشوری است؛ به طوری که در استان 11 دقیقه و هشت ثانیه است در حالی که متوسط کشوری آن 5 دقیقه و 55 ثانیه است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در زمینه روزنامه های نوشتاری نیز متوسط مطالعه در استان کهگیلویه و بویراحمد سه دقیقه کمتر از متوسط کشوری می باشد.

حسینی تصریح کرد: 19 درصد از جمعیت باسواد استان عضو کتابخانه های عمومی هستند که در این خصوص نیز رتبه دوم کشور را دارا هستیم.

وی ادامه داد: در حوزه مطالعه اینترنت این استان با 50 دقیقه در روز رتبه اول کشور را دارد که استان چهارمحال و بختیاری با 18 دقیقه رتبه آخر کشور قرار دارد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: نمایه نشریات و مقالات به صورت کشوری و استانی به دو صورت آنلاین و آفلاین در تمام کتابخانه های استان نیز اجرا می شود که مقالات سال 57 تاکنون را می توان بر روی این نمایه مشاهده کرد. در آنلاین یک میلیون و 500 هزار مقاله و در آفلاین 900 هزار مقاله قابل مشاهده هستند.
 

حسینی با اشاره به قانون پرداخت نیم درصد درآمد شهرداری‌ ها به انجمن کتابخانه‌ های عمومی، میزان مطالبه کتابخانه های عمومی استان از شهرداری ‌ها را 16 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: طبق پیگیری‌ های صورت گرفته مقرر شد شهرداری ‌ها در سطح استان متناسب با وضعیت مالی خود مبالغی را به صورت علی ‌الحساب به حساب انجمن ‌های کتابخانه ‌های عمومی استان واریز کنند. 

وی با اشاره به بیست و یکمین دوره هفته کتاب و کتاب خوانی، شعار این هفته را «کتاب آیینه فرهنگ و فرزانگی» خواند و اظهار داشت: در هفته کتاب و کتاب خوانی که از 25 آبان ماه جاری آغاز و تا دوم آذر ماه ادامه دارد، برنامه‌ های متنوعی در سطح استان در حال اجرا است.

 مدیرکل کتابخانه‌ های عمومی کهگیلویه وبویراحمد برپایی نمایشگاه کتاب با موضوع محرم در سطح کتابخانه‌ های عمومی را از جمله برنامه‌ های این نهاد در هفته کتاب و کتاب خوانی برشمرد و تصریح کرد: دیدار کارکنان کتابخانه‌ ها با ائمه جمعه، نماینده ولی فقیه در استان و مقامات استانی و غبارروبی گلزار شهدا از دیگر برنامه ‌های این هفته است.
 

گفتنی است، از 25 آبان ماه تا دوم آذرماه به نام هفته کتاب و کتاب خوانی نام گذاری شده است.

پایان پیام/

کد خبر 313846

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha