کتابخانه کانون شهدا طالقانی محله مزین به نام علامه ابن شهرآشوب می شود

خبرگزاری شبستان: مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری شهدا طالقانی محله مسجدصاحب الزمان (عج)ساری از نامگذاری کتابخانه این کانون مزین به نام علامه ابن شهرآشوب همزمان با برگزاری کنگره این عالم بزرگوار خبر داد.

شعبان بکران، مدیرمسئول کانون فرهنگی و هنری شهدا طالقانی محله مسجدصاحب الزمان (عج)ساری امروز(27آبان) در گفتگو با خبرنگار شبستان در آستانه برگزاری کنگره بین المللی علامه ابن شهرآشوب ساروی در مازندران از نامگذاری کتابخانه این کانون مزین به نام این عالم بزرگوار خبر داد و برضرورت شناساندن ابعاد علمی و شخصیتی علامه به نسل جوان تاکید کرد.


وی افزود: علم و دانش دانشمندانی به مانند ابن شهرآشوب که افتخاری برای مازندران و جهان تشیع است باید برای آیندگان معرفی شود.


بکران با اشاره به جنگ نرم دشمنان بر علیه فرهنگ غنی ایرانی اسلامی اظهارداشت: فعالیت های فرهنگی هنری با محوریت کانون‌های مساجد مهم‌ترین راه مقابله با جنگ نرم دشمن است.

 

وی با بیان اینکه مدیران کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد بایدعمل به منویات مقام معظم رهبری را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهند، افزود: رونق گرفتن فعالیت‌های تربیتی مساجد گام بلندی در مسیر اشاعه ارزش های والای انقلاب اسلامی خواهد بود.


بکران با اشاره به اینکه نقش کانون‌‏های مساجد همچون سایر فعالان و مراکز فرهنگی جهت آشناسازی قشر جوان و نوجوان با مفاهیم و ارزش‌های دینی در جامعه برکسی پوشیده نیست، گفت:مساجد از صدر اسلام تاکنون تاثیر شگرفی بر اندیشه و افکار اقشار مختلف جامعه دارند.


وی از مساجد و در بطن آن کانون های فرهنگی و هنری مساجد به عنوان موثرترین رسانه در تبلغ دین و برقراری ارتباط چهره به چهره با تمامی اقشار مردم جهت تعمیق ارزش های دینی یاد کرد و افزود: کتابخانه های مساجد یکی از ابزار های اصلی توسعه فرهنگی و دینی در جوامع کنونی است و می تواند در ارتقاء سطح سواد دینی جامعه بسیار مؤثر باشد.


بکران ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جامعه به ویژه در بین جوانان را مهم ترین هدف راه اندازی کتابخانه های مساجد دانست و خاطرنشان شد: ائمه جماعات، هیات امنا و خادمان مساجد باید با ایجاد فضاهایی مانند کتابخانه و کلاس های آموزشی و زیبا سازی فضای مسجد و کانون مساجد زمینه جذب جوانان و نوجوانان جهت بروز استعدادهای آنها تلاش کنند.
 

وی عنوان کرد: از آنجا که مسجد محل عبادت و راز و نیاز مردم است و در بین مسلمانان از اهمیت والایی برخوردار است بنابراین می ‌توان گفت که مردمی بودن مهم ‌ترین خصیصه ‌ای است که کتابخانه‌ های مساجد را از سایر کتابخانه‌ ها ممتاز می‌ کند.


پایان پیام/
 

 

 

 

کد خبر 314019

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha