تربیت و اخلاق گمشده علوم انسانی غربی است

خبرگزاری شبستان: علوم انسانی غربی اگر چه ابعاد مختلفی از حیات بشر را مورد بررسی قرار می‌دهد اما این علوم به طور خاص با نگاه مادی به زندگی بشر نگریسته و آن بُعد معنوی را تحت پوشش قرار نمی‌دهد.

استاد دانشگاه بین المللی اسلامی پاکستان در گفتگو با خبرنگار اندیشه خبرگزاری شبستان در خصوص لزوم و ضرورت اسلامی شدن علوم انسانی رایج در حاشیه دومین کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی گفت: علوم انسانی غربی اگر چه ابعاد مختلفی از حیات بشر را مورد بررسی قرار می دهد اما این علوم به طور خاص با نگاه مادی به زندگی بشر نگریسته و آن بُعد معنوی را تحت پوشش قرار نمی دهد.
اسد زمان ادامه داد: در حقیقت علوم انسانی رایج که از غرب گرفته شده است، به تربیت و اخلاق انسانی توجه نداشته و به آن منجر نمی شود.
این استاد دانشگاه بین المللی اسلامی پاکستان با اشاره به آسیب های علوم انسانی رایج تاکید کرد: این علوم موجب آسیب زدن به بشریت شده و بی عدالتی، فقر، جنگ و دیگر حوادث را به دنبال دارد چرا که بُعد معنوی آن مغفول مانده و همین امر موجب تشتت و سرگشتگی و بحران در زندگی افراد می شود.
وی تاکید کرد: بنابراین با گنجینه ای که از متون دینی و اسلامی در دست داریم می توانیم با اسلامی کردن این علوم، تربیت و اخلاق این گمشده علوم انسانی را به این حوزه وارد کرده و از نتایج آن بهره برد.
شایان ذکر است، دومین کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی هم اکنون در سالن همایش های بین المللی صدا و سیمای جمهوری اسلامی در حال برگزاری است و تا عصر امروز ادامه دارد؛ همچنین مراسم اختتامیه این کنگره عصر فردا سه شنبه 28 آبان ماه با حضور آیت الله جوادی آملی در شهر مقدس قم برگزار می شود.
پایان پیام/
 

کد خبر 314251

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha