برگزاری همایش ملی پلیس و پیشگیری اجتماعی از جرم

خبرگزاری شبستان: همایش ملی "پلیس وپیشگیری اجتماعی از جرم" به همت معاونت اجتماعی ناجا در بهمن ماه برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، همایش ملی "پلیس وپیشگیری اجتماعی از جرم" با هدف تبیین، تعمیق و ارتقا جایگاه پیشگیری اجتماعی از جرم در نیروی انتظامی در 5 محور در بهمن ماه برگزار می شود.

  

این همایش در محور اول به مبانی، نظریه ها و رویکردها می پردازد که طی آن مبانی پیشگیری اجتماعی از جرم در آموزه های دینی و علوم جدید، نظریه های علمی در حوزه پیشگیری اجتماعی از جرم در پلیس، رویکردهای رشد مدار (فرد محور) و اجتماع محور( جامعه محور) در امر پیشگیری اجتماعی از جرم و مدل ها و الگوهای پیشگیری اجتماعی از جرم بر مبنای تبیین های علمی، از جمله موضوعات آن است.

 

علل و عوامل و بسترهای اجتماعی وقوع جرم در ایران محور دوم این همایش است که مواردی چون خانواده نابسامان، فقر و بیکاری، گروه دوستان ناباب، ضعف اعتقادات دینی و مذهبی، تاثیرات رسانه ای و مهاجرت و حاشیه نشینی را در برمی گیرد.

  

محور سوم همایش ملی "پلیس وپیشگیری اجتماعی از جرم" معطوف به نهادهای اجتماعی، نقش ها و کارکردها است که طی آن تحلیل عملکرد و نقش نهادهای اجتماعی (مساجد و حوزه های علمیه، روحانیون، خانواده، دانشگاه، آموزش و پرورش، رسانه ها و...) سازمان های مردم نهاد و پیشگیری اجتماعی از جرم، جایگاه مشارکت مردم در پیشگیری اجتماعی از جرم و موانع و مشکلات مشارکت عمومی ( مردم، سازمان های دولتی و نهادهای غیر دولتی) در پیشگیری اجتماعی از جرم از موارد مدنظر این محور است.

 

 پلیس و پیشگیری اجتماعی از جرم محور چهارم این همایش است که در آن به بررسی شیوه های مداخله پلیس ایران در پیشگیری از جرم، ارزیابی و آسیب شناسی، مداخله پلیس در پیشگیری اجتماعی از جرم در مطالعات تطبیقی، ظرفیت و آثار مداخله پلیس در پیشگیری اجتماعی از جرم و کارنامه پلیس ایران در پیشگیری اجتماعی از جرم پرداخته می شود.

  

پیشگیری اجتماعی در پلیس، راهبردها و راهکارها، آخرین محور همایش ملی "پلیس و پیشگیری اجتماعی از جرم" است، که راهبردها، شیوه ها و راه کارهای ارتقا جایگاه پلیس در پیشگیری از جرم در جامعه و ارائه الگوی بومی ایرانی- اسلامی پیشگیری از جرم در پلیس بعنوان زیر مجموعه های این محور در نظر گرفته شده است.

  

همچنین قرار است این همایش در بهمن ماه سال جاری برگزار شود و علاقه مندان می توانند مقالات خود را تا پایان آذر ماه و در موضوعاتی که ذکر شد، به آدرس تهران، میدان ونک، میدان عطار، خیابان شهید سرتیپ نجفی، کوچه نیاز، ساختمان کوثر 21، طبقه پنجم، اداره کل مطالعات و تحقیقات اجتماعی و با کدپستی 557-19945 ارسال نمایند.

 

همچنین شرکت کنندگان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت همایش به نشانی www.police.ir مراجعه کنند و یا از طریق ایمیل motaleat.ejtemaei@gmail .com با این اداره کل در تماس باشند.

  

گفتنی است مقالات باید دارای عنوان، چکیده فارسی، واژگان کلیدی، مقدمه، متن، نتیجه گیری، پیشنهادها و فهرست منابع باشند و همچنین مشخصات کامل مولف همراه با پست الکترونیک و شماره تلفن در پایان مقاله ذکر شود.

  

مقالات باید بصورت تایپ شده حداکثر در 25 صفحه A4، با قلم nazanin B و اندازه قلم 14 بوده و شیوه ارجاعات و تنظیم فهرست منابع به سبک A.P.A باشد.

 

پایان پیام/

 


 

کد خبر 314261

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha