سرمایه گذاری اصلی کانون بر روی کودکان و نوجوانان است

خبرگزاری شبستان: مدیر کانون تخصصی چهره به چهره خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه سرمایه گذاری اصلی کانون بر روی کودکان و نوجوان است، اظهارامیدواری کرد: این سرمایه گذاری در آینده نزدیک به ثمر بنشیند.

محمد چاپاری، مدیر کانون تخصصی چهره به چهره خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار شبستان  اظهار داشت: این کانون در سال 1388 در مسجد امام حسن عسکری (ع) راه اندازی شده است و در حال حاضر به عنوان کانون تخصصی چهره به چهره مشغول فعالیت است.


وی با اشاره به اینکه فعالیت های این کانون در 2 بخش انجام می شود، افزود: در بخش فعالیت های عمومی کانون اقداماتی از جمله ارائه خدمات کتابخانه ای، برگزاری جشن های ملی و مذهبی و اجرای طرح اوقات فراغت را انجام می دهد.


مدیر کانون فرهنگی هنری حضرت حجت(عج) مسجد امام حسن عسکری(ع) بیرجند با بیان اینکه بالغ بر 2 هزار جلد کتاب در کتابخانه این کانون وجود دارد، ادامه داد: حدود صد نفر عضو از خدمات کتابخانه کانون در طول سال بهره مند می شوند.


وی از اجرای طرح جذب خردسالان، نوجوانان و جوانان به مسجد خبر داد و گفت: در این طرح با همکاری مدارس اطراف مسجد، دانش آموزان مدرسه به حضور در مسجد تشویق و بعد از هر بار حضور در نماز، کارت نماز آنها مهر و در پایان این طرح از افرادی که بیشترین حضور را در مسجد داشته باشند تقدیر می شود.


چاپاری با اشاره به اینکه در حال حاضر نیز درخواست هایی مبنی بر ادامه این طرح به کانون ارائه شده است، تصریح کرد: در این طرح تلاش می شود افراد شناسایی و کانون به جذب آنها بپردازد.


وی برگزاری مسابقه دوچرخه سواری در دهه فجر، همکاری در برپایی یادواره شهدای محله، برگزاری مسابقه عکاسی، اجرای جشن های ملی و مذهبی را از دیگر فعالیتهای این کانون در سال های گذشته عنوان کرد و گفت: برگزاری کلاسهای طرح اوقات فراغت از دیگر فعالیتهای مهم این کانون در طول تابستان است.


وی با بیان اینکه بیش از 500 نفر در کلاس های اوقات فراغت کانون از سال 88 تاکنون شرکت کرده اند، اظهار داشت: این کلاسها در رشته های قرآنی، نقاشی، عکاسی، خوشنویسی، احکام، زبان انگلیسی و ... برگزار شده است.


تربیت 54 مربی به منظور اجرای طرح چهره به چهره در کانون

چاپاری بخش دیگر فعالیت های این کانون را در زمینه کانون تخصصی چهره به چهره در سطح استان ذکر کرد و افزود: 54 مربی در این کانون به منظور اجرای طرح چهره به چهره آموزش های لازم را فراگرفته اند.


وی با اشاره به اینکه در ابتدای کار 30 حلقه چهره به چهره در سطح استان برگزار می شد، افزود: در حال حاضر 70 حلقه چهره به چهره در سطح استان با حضور این مربیان اداره می شود که هر یک از این مربیان وظیفه جذب 12 تا 15 متربی را برعهده دارند.


مدیر کانون تخصصی چهره به چهره خراسان جنوبی تاکید کرد: مربیان طرح چهره به چهره در کلاسهای خود به آموزش مباحث توحید، عدل و معاد بر اساس کتب ارسالی از مرکز می پردازند.


وی با تاکید بر اینکه سرمایه گذاری اصلی کانون بر روی کودکان و نوجوان است، اظهار امیدواری کرد: در سال آینده با توجه به اینکه این کانون 5 سال از تاسیس آن می گذرد، این سرمایه گذاری به ثمر بنشیند.


وی یادآور شد: اجرای برنامه های قرآنی تحت پوشش خانه نور کانون در زمینه های تجوید، روخوانی، رونخوانی، صوت و لحن، قرائت و در چند ماه اخیر در زمینه حفظ انجام می شود.


پایان پیام/

کد خبر 314353

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha