«درد»های دفاع مقدس بسیار است

خبرگزاری شبستان :کتاب «درد» نوشته صادق کرمیار دوشنبه 27 آبان در باغ موزه دفاع مقدس و با حضور اهالی فرهنگ، ادب و جمعی از جانبازان و رزمندگان دفاع مقدس رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان ، صادق کرمیار نویسنده کتاب "درد" درباره روند شکل گیری این کتاب اظهار کرد: حمید آخوندی و علیرضا جلالی چندین سال قبل مرا به دفترشان دعوت کردند و از من خواستند تا کتابی درباره نیروهای اطلاعات عملیات ایران در جنگ تحمیلی بنویسم.


وی ادامه داد: سردار شهید احمد سوداگر در آن زمان برای مرحله تحقیق و پژوهش اثر بسیار کمک کردند و محمد مهین خاک جانباز دفاع مقدس نیز هر روز رزمندگان اطلاعات عملیات دوران دفاع مقدس را جمع می کرد و به گفت و گو با آنها می نشستیم و 6 ماه فیلم روایت خاطرات اطلاعات عملیات را می دیدم تا بتوانم این کتاب را بنویسم.


کرمیار تصریح کرد: به چند دلیل نام کتاب را درد گذاشته ام، یکی این بود که سریال تلویزیونی این کتاب آماده تولید بوده که به دلایلی جلوی ساخت آن گرفته شد که این اولین درد است، دیدم زحمات مهین خاکی و شهید سوداگر که برای ساخت سریال تلاش کردند باید جایی منعکس شود و به همین دلیل سال 84 این اثر را نوشتم.


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری ،این نویسنده افزود: درد دوم این است که در سالن باغ موزه دفاع مقدس که برای جانبازان و ایثارگران جنگ تحمیلی ساخته شده است جایی برای این که جانبازان با ویلچر به روی سن بیایند تدارک دیده نشده است و باید دید بقیه شهر برای جانبازان چگونه ساخته شده است پس درد برای دفاع مقدس زیاد است.


وی با بیان این که از واکنش جانبازان و ایثارگران و رزمندگان دفاع مقدس نسبت به کتاب هراس دارم، عنوان کرد: نمی دانم تا چه حد توانسته ام واقعیات دفاع مقدس را برسانم و اگر کاستی و نقصی در اثر وجود دارد از بچه های دفاع مقدس عذرخواهی می کنم.
پایان پیام/
 

کد خبر 314362

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha