مجالس عزاداری ابا عبدالله الحسین(ع)محلی برای نشر مکارم اخلاقی باشد

خبرگزاری شبستان:یک شاعر آیینی و عاشورایی گفت: باید مجالس عزاداری ابا عبدالله الحسین(ع)محلی برای نشر مکارم اخلاقی، قرائت های توحیدی، ارزشی وحماسی باشد چرا که این موارد از ارزش های مکتب حسینی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، محمدعلی مجاهدی، شاعر آیین و عاشورایی شب گذشته(28آبان) در همایش و شب شعر اصحاب الحسین اظهار داشت: شعرعاشورایی باید با شعر مهدوی همسو باشد چرا که فرهنگ امام حسین(ع) با فرهنگ مهدوی گره خوره است.


وی تصریح کرد:امام منشور در زیارت عاشورا غیر از مهدی موعود(عج) نیست بنابراین واقعه عاشورا باید با ظهورحضرت حجت(عج) پیوند بخورد.


مجاهدی تاکید کرد: باید مجالس عزادرای ابا عبدالله الحسین(ع)محلی برای نشر مکارم اخلاقی، قرائت های توحیدی، ارزشی حماسی بیان شود چرا که این موارد از ارزش های مکتب حسینی است.


این شاعر آیینی با اشاره به این مطلب که فرهنگ گران سنگ عاشوراتک بعدی نیست بلکه فرهنگی فرا بعدی است، بیان داشت: سال ها تنها به یک بعد این فرهنگ عظیم نگاه شده است و این فرهنگ در غربت مانده است.


وی الگو گیری از فرهنگ عاشورا را عامل پیروزی انقلاتب اسلامی ایران دانست و گفت: در کنار اشک و ماتم برای امام حسین(ع) باید عظمت وجودی امام حسین(ع)و یارانشان نیز به تصویر کشیده شود.

 

گفتنی است، در همایش و شب شعر اصحاب الحسین با حضور تعدادی از شعرای آیینی استان خراسان رضوی و شاخص کشور از جمله استاد موید، شفق، شکوهی، بیابانکی برگزار و در این مراسم تعدادی از این شعرا به شعرخوانی پرداختند.
 

 پایان پیام/

کد خبر 314733

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha