انحراف از مسیر هدایت امام عصر(عج) عامل اصلی گسترش افکار جاهلی

مسئول مؤسسه فرهنگی موعود عصر (عج) ابتلا مردم به سحر و جادو و جادوگری، گرایش به فرقه‌های شبهه‌عرفانی منحرف، گرایش به هم‌جنس‌بازی و مانند اینها را جلوه‌های آشکار بر جاهلیت مدرن عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار شبستان، اسماعیل شفیعی سروستانی، مسئول مؤسسه فرهنگی موعود عصر (عج) در نشست جاهلیت مدرن رویارو با امام زمان (عج) تجلی عصبیت مدرن را در احزاب، فرقه‌ها، صاحبان و هواداران ایدئولوژی‌هایی مانند ناسیونالیسم‌، نازیسم، فاشیسم، کمونیسم، صهیونیسم، ماکیاولیسم، پانترکیسم، پانعربیسم و مانند اینها عنوان کرد و گفت: چهارصد سال بشر مبتلای ایدئولوژی است و امروزه چیزی حدود چهار هزار فرقه در جهان قابل شناسایی است که تمام‌شان بر قطب و محور عصبیت می‌چرخند.
این پژوهشگر حوزه دین یکی از انواع تبرج را خودآرایی زنان برای مردان غریبه معرفی کرد و افزود: امام صادق (ع) در تفسیر آیه 33 سوره احزاب زنان را از این عمل ناروا نهی نموده‌اند و فرموده‌اند "و خود ما را مانند خودآرایی زنان در عصر جاهلیت اول نیارایید".
وی در توضیح واژه تبرج گفت: تبرج به معنای توسعه در دیدار از کلمه برج گرفته شده است، چنانکه علامه طباطبایی (ره) در تفسیر المیزان تبرج را ظاهر شدن مانند ظاهر شدن برج‌ها برای بینندگان معنا کردند. شفیعی سروستانی تبرج را خودآرایی به قصد خودفروشی، ضد خویشتن‌داری و رازداری معنا کرد و یک وجه آن را آرایش زنان دانست.

وی نسبت به تظاهر و تبرج هشدار داد و مدعی شد: متأسفانه همه ما جملگی در مسابقه برای تبرج و خودفروشی هستیم. این استاد دانشگاه به آمار تکان‌دهنده‌ای در صنعت زیبایی اشاره کرد و گفت: درآمد جراحی زیبایی در انگلستان سالانه 300 میلیون پوند است که هر سال 10 درصد اضافه می‌شود و امروزه بازار محصولات آرایشی سالانه 7/1 میلیارد پوند درآمد دارد.

وی با ابراز نگرانی شدید از اینکه مشتری عمده بازار لوازم آرایشی در دنیا عربستان سعودی و ایران هستند، بخش‌هایی از فیلمی مستند را به نمایش گذاشت که در آن بخش قابل توجهی از دختران دانش‌آموز ایرانی دغدغه اصلی‌شان را جراحی بینی و زیبایی صورت عنوان کرده‌اند.

شفیعی سروستانی بار دیگر از عدم موفقیت متولیان و مسئولان فرهنگی کشور گلایه و تأکید کرد: من بدون تعارف از متولیان فرهنگی گلایه می‌کنم چون در سال گذشته بیش از 120 سخنرانی در مدارس کشور رفتم و هزاران جوان دختر و پسر را دیدم که همگی به همین موضوعات مبتلا بوده‌اند و من جز سخنرانی کاری از دستم ساخته نبود.

این استاد دانشگاه انحراف از مسیر هدایت امام را عامل اصلی افکار جاهلی خواند و عنوان کرد: اینکه در دنیای امروز شیطان‌پرستان با گرایش‌های حیوانی به طور گسترده فعالیت می‌کنند هشداری برای ماست که دیر یا زود همین وضع را در ایران خودمان هم شاهد خواهیم بود.

وی از شهرسازی مدرن به عنوان مصداق کامل تبرج یاد کرد و گفت: ابن خلدون آندلسی در المقدمه با صراحت بیان می‌کند که شخصیت انسان‌ها را نوع معیشت آنها می‌سازد. او حتی از بسیاری جهات زندگی بادیه‌نشینی را مقدم بر شهرنشینی می‌شناسد و معتقد است که دلاوری، دینداری، شجاعت، اخلاق و فطرت پاک در شهرها رو به نابودی می‌گذارند و حتی معتقد است که شهر و زندگی شهری عامل انحطاط و انقراض دین و دین‌داری است.

شفیعی سروستانی این سخن پیامبر اکرم (ص) که فرمودند "خانه هر کس وقتی صاحبش در آن بماند و در را ببندد مانند مسجدالحرام امان‌گاه است" و سخن امام صادق (ع) که فرمودند " هر کس بدون اجازه به خانه‌ای نگاه کند و در چنین حالی چشمش را معیوب سازند دیه‌ای بر آن نیست" را گواهی بر دورافتادگی ما از ادب مسلمانی عنوان کرد.

وی گسترش شرب خمر را شباهت دیگر جاهلیت مدرن با جاهلیت اول خواند و گفت: رسول اکرم (ص) فرموده‌اند در آخرالزمان بساط علم برچیده می‌گردد و جهل آشکار می‌شود و شراب نوشیده می‌شود. این کارشناس مسایل اجتماعی راز افزایش آمار طلاق را اینچنین توصیف کرد: هر عمل ما در چهار عالم اثر وضعی دارد، در عالم ملکی، حیات اجتماعی، حیات برزخی و بالاخره در قیامت و طلاق یکی از اثرات وضعی سبک زندگی ماست.

وی هرزگی و هرزه‌نگاری و ترویج آنها را به وسیله شبکه‌های ماهواره‌ای عامل تیره شدن جان‌ها و بی‌حالی و بی‌رغبتی برای نماز و عبادت عنوان کرد و افزود: ما از اثر وضعی کار همسایگان‌مان غافلیم، غافلیم از اینکه پیرامون هر یک از ما مجاری‌ای هست که اگر باز شود شیطان و جنود شیطان بر ما مسلط می‌شوند و غافلیم از اینکه گناهان قبل از آنکه به صحنه قیامت کشیده شوند در این دنیا مجرای تسلط شیطان و جنود او می‌شوند.

این استاد دانشگاه آمار رو به افزایش سقط جنین در ایران و جهان را یادآوری کرد و مدعی شد: طبق آمار جهانی سالانه حدود پنجاه میلیون سقط در جهان صورت می‌گیرد و طبق آمار غیر رسمی با اینکه سقط جنین در ایران ممنوع است سالانه هشتاد هزار سقط در ایران صورت می‌پذیرد، اینک ببینید ما کجاییم و عرب جاهلی کجاست. وی ابراز کرد: این چه رسم مسلمانی نیست که به جیب خودمان تکیه کرده‌ایم و خدا را فراموش کرده‌ایم، کدام معلم آموزش داد که خودمان رازق خودمانیم که از ترس فقر و بیچارگی کودکان‌مان را سقط می‌کنیم.

این استاد دانشگاه ترویج فرهنگ خانواده کم‌فرزند را توطئه‌ای جهانی برای بهم زدن تعادل جمعیت مسلمانان عنوان کرد و ادامه داد: بر اساس آخرین آمار بانک جهانی جمعیت اسراییل تا سال 2000 هر ساله به طور متوسط 8/2 درصد رشد داشت که بالاترین میزان رشد در جهان است، در حالی که ایران با رشد 4/1 درصد در سال 1371 در میان 75 کشور توسعه‌یافته موفق‌ترین کشور در این زمینه بوده است.

وی افزود: اگر رقم رشد جمعیت یک جامعه از 8/1 درصد پایین‌تر باشد ظرف مدت 20 سال جمعیت حداکثری فرهنگی آن تبدیل به جمعیت حداقلی می‌شود یعنی با این روند تا چند سال دیگر جمعیت شیعیان ایران از اهل سنت هم کمتر خواهد بود و با این توصیف نمی‌دانم جواب امام زمان (عج) را چه خواهیم داد.

شفیعی سروستانی برنامه کنترل جمعیت را حمله به جمعیت نام نهاد و آن را پروژه‌ای سازمان‌یافته معرفی کرد که طراحان اصلی آن مجامع پنهان صهیونیستی و عاملان آن سازمان‌های جهانی بوده‌اند تا جمعیت کشورهای مسلمان را کاهش دهند.

وی در این‌باره افزود: پروژه‌ 2000 از زمان بوش برای تقلیل جمعیت جهان آغاز شد که طی این پروژه ده‌ها هزار نفر از زنان سرخ‌پوست آفریقایی را عقیم کردند و داروهایی به کشورهای اسلامی فرستاده‌اند که حاوی مواد عقیم‌کننده بود و از جمله نیرنگ‌های آنان ارسال غلات آلوده به عراق بوده است.

مسئول مؤسسه فرهنگی موعود عصر (عج) ابتلای مردم به سحر و جادو و جادوگری، گرایش به فرقه‌های شبهه‌عرفانی منحرف، گرایش به هم‌جنس‌بازی و مانند اینها را جلوه‌های آشکار دیگری بر جاهلیت مدرن عنوان کرد و اظهار داشت: در اثر ابتلا به این جاهلیت و رشد و توسعه آن دست جنود ابلیسی بر انسان گشوده می‌شود و انسان غرقه هوس‌هایی می‌شود که سراسر ضد انسانی و ضد دینی هستند.

وی توضیح داد: امام صادق (ع) سیره حضرت مهدی (عج) را این‌گونه معرفی کرده‌اند "همان کاری را که رسول خدا (ص) انجام داد مهدی (عج) انجام می‌دهد، بدعت‌های موجود را خراب کند چنانکه رسول خدا اساس جاهلیت را منهدم نمود آن‌گاه اسلام را از نو بنا می‌سازد".

شفیعی سروستانی گفت: تجدید بنای اسلام از هنرهای امام زمان (عج) است، چنانکه امام صادق (ع) فرمودند "هنگامی که قائم ظهور کرد با امر جدید خواهد آمد چنانکه رسول خدا (ص) در آغاز اسلام مردم را به امر جدید دعوت می‌نمود."

وی سخنان خویش را با این جمله پایان داد که وظیفه ما اولا شناخت جاهلیت مدرن و ثانیا همسو شدن با امام مبین است؛ انتظار تنظیم تمام عقربه‌ها با ساعت امام زمان است که نشانه عدالت می‌باشد و انتظار حضور در کسوت اهل عدل و مدینه عادله است.

شایان ذکر است، پنجاه و یکمین نشست فرهنگ مهدوی در آستانه دهه اول فاطمیه و با حضور جمع کثیری از جوانان در آمفی تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب برگزار شد.
بخش پایانی

پایان پیام/

 

کد خبر 31485

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha