افتتاح 50 پروژه محرومیت زدایی بسیج سازندگی در خراسان جنوبی

خبرگزاری شبستان: مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی از افتتاح 50 پروژه محرومیت زدایی با اعتبار 930 میلیون تومان همزمان با سومین روز از هفته بسیج با حضور مسئولان کشوری و استانی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، محمد زهرایی، مسئول بسیج جهاد سازندگی خراسان جنوبی، امروز (29آبان) در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه اظهار داشت: از این تعداد 30 پروژه از محل اعتبارات پروژه های قرارگاه کوثر خاتم الانبیا(ص) و 20 پروژه از محل اعتبارات استانداری تامین اعتبار شده است.


وی با بیان اینکه فاز اول پروژه های قرارگاه کوثر 50 پروژه با اعتبار 900 میلیون تومان بوده است، افزود: از این تعداد 20 پروژه در گذشته به بهره برداری رسیده و با 30 پروژه این هفته فاز اول این پروژه ها به پایان می رسد.


وی با اشاره به اینکه 500 پروژه بسیج سازندگی با اعتبار 9 میلیارد و 600 میلیون تومان از محل استانداری تامین اعتبار می شود، اذعان کرد: بیش از 90 درصد این پروژه ها تکمیل و به بهره برداری رسیده و نزدیک به 30 پروژه باقیمانده تا دهه فجر سال جاری به بهره برداری می رسد.


مسئول بسیج جهاد سازندگی خراسان جنوبی، تعداد پروژه های فاز دوم قرارگاه خاتم الانبیاء را 38 پروژه ذکر کرد و گفت: اعتبار این تعداد پروژه 600 میلیون تومان بوده که دریافت شده و درصدد هستیم تا خرداد ماه سال آینده به بهره برداری برسد.


زهرایی کوچک، زودبازده، عام المنفعه بودن را از ویژگی های پروژه های بسیج سازندگی دانست و گفت: همچنین غیر انتفاعی بودن نیز از دیگر ویژگی های این پروژه ها بوده که با توجه به تورم موجود این امر موجب ایجاد یکسری چالش ها می شود.


وی ادامه داد: احیا و مرمت قنوات، احداث استخر ذخیره آب، خانه عالم، گلزار شهدا، غسالخانه، سرویس بهداشتی و تکمیلی مساجد، خانه بهداشت روستایی لوله گذاری مزارع و زمین ورزشی روستایی از جمله پروژههای بسیج سازندگی در مناطق محروم است.


مسئول بسیج جهاد سازندگی خراسان جنوبی، اختتامیه اردوهای جهادی را از دیگر برنامه های بسیج سازندگی در هفته بسیج ذکر کرد و گفت: در سال جاری 62 گرووه جهادی در قالب یک هزار و 100 نفر اردو به اردوهای جهادی دانشجویی 14 روزه اعزام شده اند.


زهرایی با بیان اینکه در سال جاری اردوهای جهادی محلات و کارمندان از 14 روز به 7 روز کاهش یافته است، خاطر نشان کرد: بر این اساس از ابتدای سال جاری تاکنون 89 گروه جهادی هفت روزه در قالب یک هزار و 300 نفر به مناطق محروم و روستایی اعزام شده اند.


وی از ساماندهی چهار هزار و 500 حلقه صالحین در استان خبر داد و گفت: در سال جاری اعضای حلقه های صالحین در قالب گروه های یک روزه به مناطق محروم اعزام شده اند و از ابتدای سال جاری تاکنون 14 هزار و 500 نفر به این اردوها اعزام شده اند.


مسئول بسیج جهاد سازندگی خراسان جنوبی، اعزام تیم های پزشکی به مناطق محروم را از دیگر فعالیت های بسیج سازندگی برشمرد و تصریح کرد: در سال جاری 130 تیم پزشکی با همکاری بسیج جامعه پزشکی به مناطق محروم استان اعزام و تاکنون 3 هزار و 300 نفر ویزیت رایگان شده اند.


پایان پیام/ 

کد خبر 315004

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha