تفاهم نامه همکاری فنی حرفه ای استان اصفهان با شورای شهر نوش آباد عملیا

خبرگزاری شبستان: دبیر فراکسیون و مشاور اصناف کشور از اجرایی شدن مفاد تفاهم نامه آموزشی همکاری جذب توریست بین مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان و شورای شهر نوش آباد به عنوان پایلوت کشوری خبر داد.

مهران فرزین دبیر فراکسیون و مشاور اصناف کشور در حاشیه نشست با اعضای شورای شهر نوش آباد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اصفهان گفت:بر اساس مفاد این تفاهم نامه مجوز آموزش 4 رشته عکاسی دیجیتال، راهنمای عمومی گردشگری، سفال گری و مدیر دفاتر خدمات گردشگری در مرکز فنی حرفه ای شهری نوش آباد صادر شد.


وی پیشینه تاریخی و باستانی 7 هزار ساله شهرنوش آباد با بهره مندی از پتانسیل‌های فراوان تاریخی، طبیعی،فرهنگی و دینی بویژه شهر زیرزمینی "اویی" و برگزاری آیینهای سنتی مذهبی مراسم‌ عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در محرم و صفر را یادآورشد و افزود:ایجاد زیرساختهای گردشگری با انجام اقدامات آموزشی فرهنگی بویژه امضای این تفاهم نامه برای شهر نوش آباد با دارابودن این پتانسیل ها و پذیرش ورود گردشگران و بازدیدکنندگان ضروری بود.


به گفته وی، اجرایی شدن این تفاهم نامه با ایجاد زیر ساختهای لازم توسعه گردشگری بویژه امر مهم آموزش گامی موثر و مثبت و در شکوفایی اقتصادی این منطقه است.


دبیر فراکسیون و مشاور اصناف کشور اجرای بزرگترین مراسم عزاداری آئینی محرم کشور با پذیرش 50 هزار بازدید کننده در ایام هشتم تا دوازدهم محرم در شهر نوش آباد را خاطرنشان کرد و گفت:عملیاتی شدن مفاد تفاهم نامه همکاری بین آموزش فنی حرفه ای و شورای شهر نوش آباد نقش موثری در مدیریت و ارتقای جاذبه های فرهنگی مذهبی این شهر دارد.


فرزین. حسینیه چهارسوگ متعلق به هیات حسینی با قدمت 400 ساله واقع در مرکز شهر، شمشیری گروه تعزیه خوانی با قدمت 300 ساله و طوق عزاداری با قدمت 400 ساله از هیات حسینی، قلعه سی زان ، قلعه خشتی فرزین، پل تاریخی اسحاق آباد، خانه تاریخی شترخان مربوط به دوره قاجاریه، بقاع متبرکه، آب انبار چاله سی، زیارتگاه فیض آباد و حدود 20 رشته قنات را از مهم‌ترین آثار و بناهای تاریخی در شهر نوش آباد و جاذبه های توریسم پذیر دراین شهر عنوان کرد و گفت:برگزاری مراسم آیینی سنتی مذهبی خیل عرب نوش آباد در روز یازدهم محرم که به ثبت میراث معنوی کشور رسیده یکی از جاذبه های فرهنگی مذهبی این شهر در جذب گردشگر است.


وی آموزش را محور و اولویت اصلی در توسعه گردشگری و اقتصاد پایدار دانست و گفت: عملیاتی شدن مفاد این تفاهم نامه همکاری در سالی که توسط مقام معظم رهبری با عنوان «حماسه سیاسی حماسه اقتصادی» نامگذاری شده است علاوه بر ایجاد زیر ساخت های لازم در توسعه گردشگری نوش آباد زمینه های شکوفایی اقتصادی این شهر را نیز فراهم می کند.


به گفته وی، اعطای پروانه مهارت برای شرکت کنندگان در این چهار دوره آموزشی از دیگر محاسن این تفاهم نامه است که آنها با کسب این پروانه می توانند بودجه تسهیلات خوداشتغالی و مشاغل خانگی را نیز دریافت کنند.


دبیر فراکسیون و مشاور اصناف کشور با تقدیر از حمایت و مساعدت بی دریغ ابوطالب جلالی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان در انعقاد و اجرایی شدن این تفاهم نامه بویژه صدور مجوز رشته های آموزشی گفت:این مهم با پیگیری های اعضای شورای شهر نوش آباد و انجمن دوستداران میراث فرهنگی این شهر محقق شد.


فرزین در پایان بخش شدن این شهر و مشکلات مربوط به احداث واحدهای مسکونی مهر را از مطالبات مردمی شهر نوش آباد در نشست با اعضای شورای شهر تاکید کرد و گفت:رسیدگی به حل این دو مشکل و خواسته مردمی این شهر در حال پیگیری و اطلاع آن به مسئولین و مراجع ذی ربط در این دو حوزه است.


گفتنی است نشست اعضای شورای شهر نوش آباد با حضور اعضای این شورا با مهران فرزین دبیر فراکسیون و مشاور اصناف کشور، دکتر محمدرضا فرزین رئیس سابق صندوق توسعه ملی و سردار ابراهیم راحمی مشاور وزیر نیرو و فرمانده بسیج این وزارتخانه در محل شورای شهر نوش آباد برگزار شد.

 

 

پایان پیام/

کد خبر 315924

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha