رویکرد قرآنی محور برنامه های اوقات فراغت کانون ها باشد

خبرگزاری شبستان: دبیرستاد عالی کانون های مساجد با تاکید بر تقویت رویکرد قرآنی در برنامه های اوقات فراغت گفت: لازم است از ظرفیت کانون های مساجد در بحث اوقات فراغت استفاده شود.

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان،  پنجمین جلسه کارگروه تدوین نظا‌م‌نامه جامع اوقات فراغت در محل ستاد عالی کانون‌های مساجد برگزار شد.

 

در این نشست، حجت‌الاسلام حمیدرضا سلیمانی، دبیر ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور با اشاره به اینکه برنامه‌های اوقات فراغت به دلیل آنکه در مسجد برگزار می‌شود، باید رویکرد دینی آن بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد، گفت: لازم است در برنامه‌ها با بهره‌گیری از آیات قرآن کریم سمت و سوی هدف‌مان را مشخص کنیم و هدف قرآنی باید در برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات مورد توجه قرار گیرد.

 

وی بر لزوم خلاصه‌سازی نظام‌نامه جامع اوقات فراغت به منظور در دسترس قرار گرفتن همگان تأکید کرد و گفت: محتوا و مواردی که در نظام‌نامه به کار می رود باید با اسناد بالادستی و قوانین جاری ستاد عالی کانون‌های مساجد و بحث تبلیغات و اطلاع‌رسانی همخوانی داشته باشد و در جاهایی هم که مغایرت دارد در قالب شورای طرح و برنامه ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور در دستور کار قرار گیرد تا مغایرت‌ها به حداقل برسد.


حجت‌الاسلام سلیمانی تاکید کرد: لازم است این کتاب در اختیار کارشناسان حوزه، مدیران موفق کانون‌ها و اساتید قرار گیرد و از نظرات آنها هم در مورد این نظام نامه استفاده شود.

 

وی خاطرنشان کرد: طراحی، محتوا و ویراستاری این نظام‌نامه باید از اعتبار ویژه‌ای برخوردار باشد و باید از همه ظرفیت‌های موجود ستاد عالی کانون‌های مساجد برای غنی‌سازی بحث اوقات فراغت استفاده کرد.
 

در این نشست، اعضای کارگروه به ارایه دیدگاه‌ها و نظرات‌شان در مورد راه‌اندازی پایگاه اطلاع‌رسانی اوقات فراغت، پیش‌بینی ساختار ویژه اوقات فراغت در ستاد عالی کانون‌ها و بحث تبلیغات و اطلاع‌رسانی و تسریع در تشکیل جلسات اوقات فراغت پرداختند.

 

نظام‌نامه اوقات فراغت در حال حاضر در مراحل پایانی است که امید است تا دهه فجر انقلاب اسلامی رونمایی شود. این نظام‌نامه‌ محور برنامه‌های اوقات فراغت در سال‌های آینده می شود. برای آشنایی کارشناسان اوقات فراغت با این نظام‌نامه بنا شد با کارشناسان استانی جلسات توجیهی و آموزشی برگزار شود و تعامل و بهره‌گیری از ظرفیت دیگر دستگاه‌ها مورد توجه باشد و برای بهره‌گیری از ظرفیت دستگاه‌های موثر در اوقات فراغت تفاهم‌نامه‌ای همکاری در این زمینه به امضا برسد.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 316584

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha