خانواده سلول حیاتی نظام برای تحقق تمدن اسلامی است

خبرگزاری شبستان: رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت:با حاکمیت تفکر غربی طی ۵۰ سال،در سال ۵۷ هشتاد درصدزنان ایرانی بی سواد مطلق بودند ولی امروزبا گذشت ۳۵ سال از انقلاب شاهد درخشش ها زنان در عرصه های علمی هستیم.

به گزارش خبرنگار  شبستان، محمدرضا نقدی، رییس سازمان بسیج مستضعفین در همایش تجلیل از زنان و مادران اسوه بسیجی «طلایه داران ایثار» گفت: همان طور که ولی امر فرمودند قیام و نهضت زینب کبری سلام الله علیها با هیچ واقعه تاریخی قابل مقایسه نبوده و فقط می توان آن را عِدل عاشورا و نهضت حسینی دانست و این نقش زن است که در آینه اسلام تا این نقطه اوج می گیرد.

 

وی، انتخاب زیبای راه حضرت زینب سلام الله علیها توسط زنان قهرمان کشور ایران را یادآور شده و افزود: شهدای زن انقلاب اسلامی کهکشانی با 7 هزار ستاره درخشنده می باشد همچون سیده طاهره هاشمی همان دختر 14 ساله ای که نوشته هایش سبب تعظیم همگان در برابر عظمت و حکمت او می شود.

 

رییس سازمان بسیج مستضعفین بر معرفی شخصیت مادران و زنان اسوه به جهانیان تاکید نموده و ادامه داد: تحقق تمدن اسلامی نشانه گذاری ولی امر می باشد همان طور که امام راحل نشانه هایی همچون حکومت اسلامی، دفاع مقدس و ... را برپا کردند. و امروز تحقق نظام الگو می تواند زیرساخت تحقق تمدن اسلامی باشد.

 

وی خانواده را سلول حیاتی نظام الگو برای تحقق تمدن اسلامی دانسته و خاطر نشان کرد: سلامت، رشد و تعالی سلول های این تمدن، سبب استواری آن خواهد شد و ضعف و نقص در هر سلول به همان نسبت به ساختار این تمدن بزرگ لطمه می زند.

 

سردار نقدی زن را محور معنوی و روحی و ستون خیمه کانون خانواده خوانده و تاکید کرد: دشمن با درک این مسئله برای نرسیدن به هدف مقدس تحقق تمدن اسلامی، کانون خانواده را مورد تهاجم قرار داده و بیشترین وجه همت تهاجم فرهنگی متوجه زنان و دختران است. چون اگر بتوانند ستون خیمه این سلول حیات تمدن اسلامی را بیمار کنند به هدف خود رسیده اند.

 

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج تلاش دشمن را برای نمایش تصویری رویایی از کنار گذاشتن ارزش های ویژه بانوان در خانواده یادآور شده و خاطر نشان کرد: هدف از این تهاجم ضربه به ستون خیمه است مانند کاری که سر دسته آنها شیطان با وسوسه خوردن میوه و جاودانگی نسبت به آدم و حوا انجام داد.

 

وی به شبهه پراکنی دشمن درباره برخی موضوعات پیرامون زنان از جمله چند همسری، حقوق، دیات و ارث اشاره نموده و بیان کرد: همه این احکام، فلسفه های عمیق و مستدلی دارد که دشمن تلاش می کند تا در فضای تبلیغاتی و رسانه ای آن را زیر سوال ببرد.

 

رییس سازمان بسیج مستضعفین به راه های حفظ و اثبات آموزه های ارزشی ویژه بانوان اشاره نموده و تاکید کرد: یکی از راه ها استدلال، منطق و بیان فلسفه بسیاری از احکام و ارزش هاست و راه دیگر، نگاه به واقعیت های تاریخی می باشد.

 

وی در ادامه تصریح کرد: با حاکمیت تفکر غربی طی 50 سال، در سال 57 هشتاد درصد زنان ایرانی بی سواد مطلق بودند ولی امروز با گذشت 35 سال از انقلاب اسلامی شاهد درخشش ها و پیشرفت های علمی بسیاری در بانوان هستیم.

 

سردار نقدی با بیان اینکه حاکمیت اسلام چیزی جز خیر و برکت، پیشرفت و تعالی برای زن نداشته ادامه داد: دشمن تلاش می کند تا نقش و جایگاه مادر در خانواده را تضعیف و فرزند داری را به عنوان ضد ارزش تبلیغ کند که باید نسبت به اینها هوشمندانه عمل کرد.

 

وی جایگاه مادری را جایگاه استادی و انسان سازی عنوان نموده و اظهار داشت: رسالت بسیج جامعه زنان، تلاش برای مقابله با تهاجم گسترده ای است که جامعه زن را هدف گرفته و باید با ترویج بیشتر تفکر ناب اسلام محمدی(ص) و پاسخ به شبهات، دختران و نوجوانان را از گرفتاری در این دام رهانید.

 

سردار نقدی معرفی الگوهای زنان و مادران اسوه را از دیگر روش های اثبات این شخصیت والا دانسته و تاکید کرد: قوام بخشیدن تفکر دینی در جامعه زنان کشور می تواند سلول های حیات حیات تمدن اسلامی را رشد و تعالی بخشد.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 316640

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha