تحکیم بنیان خانواده در جامعه مستلزم فرهنگ سازی مناسب است

خبرگزاری شبستان: کارشناس ادبیات و زبان فارسی با تاکید بر الگو پذیری بانوان از حضرت زهرا(س)در همسرداری و اخلاق، عنوان کرد: ساده زیستی را پیش بگیریم تا به سعادت و آرامش برسیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مازندران، دکتر مهدیه الهی قمشه ای، کارشناس ادبیات و زبان فارسی ومحقق ادبیات عرفان، شب گذشته(19آذر) در همایش سبک زندگی ایرانی اسلامی در سینما سپهر ساری گفت: ما ایرانیان از لحاظ برخورداری از علما و مشاهیر که در دنیا الگو هستند بسیار ثروتمند هستیم به طوری که می توان گفت روی گنج نشسته ایم و باید از این نعمت خدادادی در راه اعتلای فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی استفاده کنیم.


وی در ادامه افزود: روی گنج ادبیات نشسته طوری که خودمان نمی فهمیم و باید قدر فرهنگ ایرانی و اسلامی خود را بدانیم.


الهی قمشه ای با بیان اینکه مشاهیر ارزشمند و مهمی در ایران وجود دارند که می توانیم با استفاده از سبک زندگی و بیانات آنان درس های بسیاری را بیاموزیم، عنوان کرد: فضای عشق به خانواده بسیار زیباست و لیکن بایستی ترویج شود.


وی تصریح کرد:99 درصد اختلافات بین زوج های جوان به دلیل موارد بی ارزش رخ می دهد و اصلا اهمیت و ارزشی ندارند.


این فعال حوزه شعر و ادبیات فارسی با بیان اینکه ما به فضای عشق نیاز داریم، عنوان کرد: جدی گرفتن ارتباط با خداوند به آرامش و آسایش انسان ها می افزاید.


وی تاکید کرد: تحکیم بنیان خانواده در جامعه مستلزم فرهنگ سازی مناسب است که چطور دختر و پسر و فرزندان ما با عشق زندگی کنند.


الهی قمشه ای با اذعان بر اینکه بانوان از بانوی بزرگ اسلام حضرت زهرا(س) درس زندگی، همسرداری و اخلاق بگیرند، عنوان کرد: ساده زیستی را پیش بگیریم تا به سعادت و آرامش برسیم.


این محقق ادبیات عرفان گفت: ترویج فرهنگ فاطمی مبتنی بر اصول اعتقادی و ارزش‌های اسلامی که در آموزه های دینی ما نیز بسیار مورد توجه قرار گرفته است، مهمترین رسالتی است که باید با فرهنگ سازی مناسب در جامعه برای داشتن زندگی اسلامی تبیین شود.


وی خاطرنشان شد: ترویج فرهنگ فاطمی می تواند علاوه بر خنثی کردن هجمه های فرهنگی دشمنان موجب تحکیم بخشیدن به جایگان زن در جامعه و تقویت بنیان خانواده شود.


الهی قمشه ای گفت: زندگی آسان برای دختران و پسران توجیح شود و به آنان آموخته شود که می توان ساده زیست و خوشبخت شد.

 

این فعال حوزه شعر و ادبیات فارسی بیان کرد: شاید نگاه ما به جامعه است و باید هر صبح که بیدار می شویم طلوع خورشید را جشن بگیریم و همواره در خدمت انسان ها باشیم.


پایان پیام/

کد خبر 322126

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha