خانواده مقدس ترین بنیان در اسلام و دانشگاه اولیه تربیت فرزندان است

خبرگزاری شبستان: استاد حوزه و دانشگاه گفت: خانواده به عنوان مقدس ترین بنیان در اسلام و دانشگاه اولیه تربیت فرزندان می طلبد نهادی مقدس پاک و مجهز به قدرت ایمان باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت ‌الله مهدی انصاری ‌قمی، استاد حوزه و دانشگاه در جمع بانوان خانه دار شهر چرام به ویژگی های زنان صدر اسلام اشاره کرد و اظهار داشت:خداوند انسان را آزاد آفرید و راه های صعود و سقوط را فرا رویش قرار داد.

 

 انصاری قمی گفت: خداوند همواره با معرفی الگوهای مناسب همچون ائمه اطهار و زنان بزرگی همچون فاطمه زهرا و حضرت زینب(س)از انسان خواست بدون اکراه و اجبار راه نجات خود را انتخاب کنند.

وی به حضور زنان محجبه در سطح جامعه و دنیا اشاره کرد و افزود: اینان خودآگاهانه با الگو گیری از زندگانی حضرت زهرا(س) همواره در صدد رعایت حجاب اسلامی خود می باشند و مقید هستند به اینکه فرزندان شایسته وبزرگ در دامان پاک و نجیب رشد می‌ کنند و می توانند انسان هایی شایسته و مثمر ثمر برای نظام و دین باشند.

این استاد حوزه و دانشگاه نشست و برخاست با افراد و خانواده های مومن و متدین را گوشزد کرد و ابراز داشت: شما خانم ها باید با افراد دیندار و محجبه ارتباط داشته باشید و ثابت شده یکی از دلایل فروپاشی خانواده ها ارتباط آنها با افراد لاابالی و بی بند و بار بوده است.

 

انصاری قمی ادامه داد: با تأسی از تاثیرات منفی این افراد و خانواده ها شیرازه خانواده از هم پاشیده و منجر به فروپاشی بعضی از خانواده ها شده است.

وی به روش های تعلیم و تربیت فرزندان اشاره کرد و گفت:اگر پدر و مادر دروغگو، فاسد و فاسق و یا بد دهن باشند فرزندان نیز با همین روش تربیت می شوند و در آینده در جامعه سرباز جامعه که نمی شوند، سربار جامعه نیز هستند.

استاد حوزه و دانشگاه درپایان خوردن لقمه حرام را از عوامل موثر در عدم وجود معنویت در خانواده ها دانست و گفت:عدم پرداخت خمس و زکات از جمله این مقوله هاست.
 

پایان پیام/

کد خبر 319274

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha