شهدای دفاع مقدس احیاگران فرهنگ عاشورا هستند

خبرگزاری شبستان: امام جماعات مسجد جامع روستای ویرمونی بندر آستارا گفت: شهدا در دوران دفاع مقدس با الگوگیری از امام حسین(ع) در مقابل دشمنان ایستادند و بعد از یک هزار و 400 سال فرهنگ شهادت و عاشورا را احیا کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت الاسلام وحید ایدون، امام جماعات مسجد جامع روستای ویرمونی بندر آستارا شب گذشته(4 آذر) در مراسم یادواره شهدای این محل با بیان اینکه شهدا نزد خدا بالاترین مقام و ارزش را دارند، اظهار کرد: عزت و اقتدار کنونی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در دنیا به برکت اسلام، راهنمایی‌های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری و خون شهداست.

 

وی افزود: الگوی شهدا در دوران هشت سال دفاع مقدس امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) بود و آنان برای رفتن به خط مقدم و بستن سربندهای مزین به نام مبارک ائمه اطهار(ع) از یکدیگر سبقت می‌گرفتند.

 

امام جماعات مسجد جامع روستای ویرمونی بندر آستارا با بیان اینکه هر آن چه داریم از خون شهدا و از خود گذشتگی خانواده‌های شهدا، ایثارگران، آزادگان و جانبازان است، تصریح کرد: باید راه و هدف شهدا را با تمام توان ادامه دهیم و در این مسیر لحظه‌ای کوتاهی نکنیم.

 

 وی مکتب عاشورا را کلید سعادت و خوشبختی در دنیا و آخرت عنوان کرد و افزود: از رهروان واقعی مکتب عاشورا باشیم و از ارزش‌های اسلامی در برابر تهدیدات دشمنان جانانه دفاع کنیم.

 

حجت الاسلام ایدون با اشاره به تبلیغات دشمنان علیه سست کردن اعتقادات نوجوانان و جوانان به فرهنگ اسلامی و ایثار و شهادت، گفت: دشمنان در این راه هزینه‌های میلیاردی را متحمل شده‌اند ولی آنان بدانند در رسیدن به این هدف شومشان با بصیرت یکایک ملت قهرمان و شجاع ایران اسلامی ناکام می‌مانند.

 

گفتنی است، مداحی مداح اهل بیت(ع) میثم خیری و سینه زنی حاضرین پایان بخش این آیین معنوی بود.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 316822

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha