طراحان صحنه جنگ و دفاع مقدس بیشتر دانشجویان و اهل علم بودند

خبرگزاری شبستان:مشاورعالی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه دانشجویان نقش موثری درصحنه دفاع داشتند،گفت: بیشتر طراحان صحنه جنگ ودفاع مقدس،دانشجویان و اهل علم بودند که شگفتی های بسیاری آفریدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان گلستان، سردار کمیل کهنسال، مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم گرامیداشت هفته بسیج گفت: بسیج به دین، عزت، شرف، امنیت و ناموس مربوط می شود و هدف بسیج نیز حفظ و نگهداری همین آرمان ها می باشد که در سایه آن به امنیت پایدار برسند.


وی اذعان داشت: این آرمان ها، عناصر اصلی حیات یک جامعه محسوب می شوند که اگر بسیج نباشد، آن ها هم تحقق نخواهند یافت.


کهنسال با اشاره به اینکه بسیج قشری، صنفی و طبقاتی نیست، خاطرنشان کرد: بسیج مختص قشر یا گروهی خاص نمی باشد، بلکه در تمامی پیکره جامعه وجود دارد و حس می شود و متعلق به همه افراد جامعه است.


مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، امام راحل را شخصیتی با فهم بالا دانستند که با بهره گیری از علوم و بکارگیری آموزه های عاشورایی و آیات وحیانی، انقلاب عظیم را پایه ریزی کردند، افزود: انقلاب اسلامی که به دست حضرت امام(ره) بنا نهاده شد و اکنون میلیون ها نفر از آن حمایت و پشتیبانی می کنند، با کفر و ظلم سر سازش نداشته و آن ها و صاحبانشان را نفی می کند.


وی با بیان اینکه ابر قدرت ها معمولا مولفه ها و معیارهای مادی را مهمترین فاکتور برای ارزیابی قدرت می دانند، تصریح کرد: این قدرت ها، در طول 300سال قبل تا انقلاب اسلامی، حاکمان ایران را نالایق دانسته و از ایران جز سرسپردگی در برابر قدرت ها، تصوری دیگر نداشتند.


کهنسال ادامه داد: امام راحل با این تفکر که توان برتر نصیب نیروی انسانی ای می شود که خدا باور است، بر تمام تفکرات قدرت های بزرگ خط بطلان کشید.


وی تصریح کرد: مکتب اسلام هیچ گاه جنگ را تجویز نکرده و همچنین آن را جزو زشت ترین کارها می داند، اما در برابر همین تفکر، دفاع را از ارزشمند ترین اقدامات دانسته و آن را مایه حیات اسلام عنوان می کند.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 317152

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha