خون اختراع در رگ های جانباز نابغه طالقانی

خبرگزاری شبستان: جانباز مخترع سبحان الله قورچیان ساکن روستای صمغ آباد در طالقان با کسب ۲ مدال طلای جهانی در نمایشگاه مخترعین نابغه بین المللی در سئول کره جنوبی از جانبازان نابغه طالقان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از البرز؛ جانباز سرافراز سبحان الله قورچیان تا به امروز هفت وسیله را برای رفاه معلولان ساخته است، که شامل گاز و ترمز دستی ؛ کلاچ دستی، آینه محدب، صندلی گیربکس، مخصوص معلولان کوتاه قامت است. 

 

برپایه این گزارش، سبحان الله قورچیان که ساکن شهرک اندیشه فردیس کرج است با اختراع و ساخت کنترل دستی در اتومبیل های اتوماتیک ویژه جانبازان و معلولان قطع نخاع توانسته است مدال طلای جانی را از آن خود سازد.

 

همچنین، این جانباز 53درصدی به غیر از این اختراع تابه امروز  3 دستگاه دیگر شامل: آینه افراد تک چشم ، پدال های کوتاه و بلند برای افراد کوتاه قد و تغییر پدال گاز به سمت چپ برای افراد تک پا را نیز اختراع کرده است.

 

قورچیان در گفتگو با خبرنگار شبستان در البرز در خصوص موفقیت های خود اظهار کرد: اختراع جهانی خود را که امسال موفق به کسب مدال آن شدم ، شهریور ماه سال 1388 به شماره 61470 به ثبت رسانده ام.

 

این جانباز مخترع ادامه داد: پدال های تلسکوپی ، محافظ گاز و ترمز و انتقال گاز به چپ برای افراد تک پا که تنها پای چپ شان سالم است را اختراع کردم که با نصب این وسایل روی اتومبیل های اتوماتیک رفت و آمد برای معلولانی که نمی توانستند رانندگی کنند ممکن شد و معلولان و جانبازان از این به بعد می توانند بدون محدویت رانندگی کنند.

 

وی توضیح داد: این دستگاهها به عنوان یک میله هستند و در مدت زمان 10 ثانیه روی خود رو های اتوماتیک نصب می شوند و پس از آن نیز افراد سالم با جدا سازی آن می توانند رانندگی کنند.

 

برپایه این گزارش این جانباز مخترع از دوران جنگ و جبهه با دوستان بسیاری رفت و آمد داشته که با معلولیت نیاز به رانندگی داشتند و به همین علت تصمیم گرفت برای رفاه حال آنان چاره ای یابد و از سال 67 شروع به ساخت دستگاههای مختلف کرد و از سال 83 از آنجایی که تحصیلات خود را در رشته مکانیک گذارنده بود و جوشکاری نیز بلد بود توانست دستگاه گاز و ترمز دستی را اختراع کند .

 

گفتنی است، بدون حمایت هیچ نهادی و تنها با سرمایه گذاری از آموزشگاه راهنمایی و رانندگی خود توانسته است این دستگاه را اختراع نماید و تا سال 88 به پایان رسید.

 

پایان پیام/

کد خبر 317341

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha