مسجد بهترین دانشگاه برای نسل جوان است

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، گفت: امروز با توجه با هجمه های فرهنگی دشمن، مساجد بهترین دانشگاه برای جوانان و نوجوانان در راستای ترویج فرهنگ اسلامی هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، آیت الله محمد نقی لطفی، امام جمعه ایلام، صبح امروز(6 آذر) در جمع فعالان و خیرین مسجد ساز استان، اظهار کرد: مسجدسازی حرکتی بسیار معنوی و پربرکت در طول عمر یک انسان است.


وی، مسجد نقش مهمی در ترویج فرهنگ و تشورنات اسلامی و فرهنگی اسلامی دارد، افزود: جوانان و نوجوانان سرمایه اصلی جامعه به شمار می روند و باید تلاش کرد زمینه های لازم را برای جذب جوانان به مساجد را فراهم کرد.


امام جمعه ایلام، خواستار تقویت تشویق و ترغیب مردم برای شرکت در این سنت حسنه شد و ابراز کرد: دشمن همواره روی مساجد حساس بوده و از راه های مختلف سعی کرده از حضور آحاد مردم به ویژه جوانان در مساجد جلوگیری کند و مانع اتحاد و همبستگی آنان شود.


آیت الله لطفی، با اشاره به اینکه امروزه مسجد بهترین سنگر و بهترین دانشگاه است، گفت: مساجد به عنوان اولین پایگاه مردمی از صدر اسلام تاکنون کانون برنامه ریزی های سیاسی، اجتماعی برای حل مشکلات مردم بوده است.


امام جمعه ایلام، با اشاره به اینکه در آغاز هجرت پیامبر گرامی اسلام(ص) از مکه به مدینه نخستین اقدام ایشان احداث مسجد بوده است، افزود: بسیاری از برنامه ها و اقدامات مهم و سرنوشت ساز دین مقدس اسلام از ابتدای ظهور اسلام در مسجد صورت گرفته است.


وی، یادآور شد: با گسترش فرهنگ اصیل اسلام و بنای مساجد فراوان در هر شهر، روستا، منطقه و محله می‌توان امیدوار بود که دوباره مساجد مانند صدر اسلام به آن جایگاه رفیع و درخور شان خود بازگردند.


امام جمعه ایلام، تصریح کرد: هیئت امنای مساجد باید برنامه ریزی ویژه ای داشته باشند و با اجرای برنامه های فرهنگ زمینه حضور آحاد مختلف مردم به ویژه جوانان را در مساجد فراهم کنند.


وی، در پایان خواستار شناسایی خیرین مسجد ساز شد و خاطرنشان کرد: باید تلاش شود که در مناطق محروم استان که فاقد مسجد هستند مساجد مناسبی بنا شده تا جایگاه عبادی برای مردم فراهم شود.


گفتنی است، در این نشست خیرین و فعالان مسجد ساز شهرستان چرداول، ایلام و مهران حضور داشتند.


پایان پیام/
 

کد خبر 317429

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha