امروز خاکریز دشمن به مدارس و دانشگاه ها ورود پیدا کرده است

خبرگزاری شبستان:جانشین فرمانده سپاه امام رضا(ع)بابیان به اینکه همچون سال های دفاع مقدس خواهران بسیجی مانند برادران باید در صحنه نبرد پیشتاز باشند، گفت: امروز خاکریز دشمن به مدارس و دانشگاه ها ورودپیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، سردار سیدهاشم غیاثی، جانشین فرمانده سپاه امام رضا(ع) ظهر امروز(6 آذر) در همایش تجلیل از پیشتازان رجعت به حجاب برتر، اشاره ای به نقش خواهران بسیجی در ساختار بسیج در اجرای ماموریت ها داشت و اظهار کرد: بیش از 40 درصد منابع انسانی نیروی بسیج را خواهران تشکیل می دهند.


وی با بیان اینکه یکی از حوزه های ماموریتی در بسیج خواهران بحث عفاف و حجاب است، افزود: امروزه دشمن در حوزه جوانان و نوجوانان ورود داشته و متاسفانه در شرایط فعلی مسئولان در این حوزه نقش جدی نداشته اند.


سردار غیاثی با اشاره به اینکه خواهران بسیجی مانند برادران و همچون سال های دفاع مقدس در صحنه نبرد پیشتاز باشند، گفت: امروز خاکریز دشمن به مدارس و دانشگاه ها ورود پیدا کرده است.


وی ادامه داد: اگر دشمن در جنگ سخت مغز و تن جوان ما را هدف قرار می دادند اما امروز دشمنان در جنگ نرم با روش های دقیق شخصیت و روان جوانان و نوجوانان را نشانه رفته اند.


جانشین فرمانده سپاه امام رضا(ع) با بیان اینکه جوانان و نوجوانان در موقعیت کنونی باید خودمراقبتی داشته و والدین، مدارس و دانشگاه ها نیز نسبت به این امر مهم بی توجه نباشند، تصریح کرد: در این هجمه دشمن باید مراقب نسل آینده بود و آن ها را به گونه ای تربیت کرد که اگر صحنه نبرد پیش آمد بتوانیم رسالت خود را انجام دهیم.


وی خاطر نشان کرد: بعضی از جوانان ما ناخواسته گرفتار فسادهایی می شوند که آبشخور آن ناهنجاری ها از غرب سرچشمه می گیرد.


سردار غیاثی با اشاره به این مطلب که در شورای عالی انقلاب فرهنگی 310 راهکار برای 24 دستگاه متولی امور فرهنگی در بحث عفاف و حجاب ارائه شده است، گفت: متاسفانه مشکلاتی که امروز در موضوع عفاف و حجاب در جامعه شاهد آن هستیم به دلیل کم کاری و عدم توجه دستگاه های فرهنگی جامعه است.


وی رعایت حفظ حجاب را امری ضروری در دین دانست که همه افراد موظف به رعایت آن هستند و بیان داشت: برخی از سازمان های مردم نهاد نگاه بدبینانه ای به بحث حجاب در کشور دارند و این تفکر را القا می کنند که مسئله حجاب امری شخصی است و حکومت نباید در آن دخالت داشته باشد.


جانشین فرمانده سپاه امام رضا(ع) با اشاره به اینکه حجاب در حوزه روابط اجتماعی تعریف می شود و به حریم خصوصی افراد مرتبط نیست، گفت: عدم پوشش مناسب آثار مخربی در جامعه برجای می گذارد که باعث تهدید امنیت کشور و جامعه می شود.


وی یکی از راهکارهای اساسی در بحث عفاف و حجاب را تذکر رسانه ای و احیا امر به معروف و نهی از منکر دانست و تاکید کرد: در ابتدا باید به مسئله عفاف و حجاب نگاه ایجابی داشت اما اگر هنجارشکنی ها به گونه ای باشد که مجبور به تدابیر سلبی باشیم باید نیروی انتظامی در این حوزه ورود داشته باشند.


سردار غیاثی اذعان داشت: به عنوان اولین قدم در مسئله عفاف و حجاب در جامعه باید علاوه بر فرهنگ سازی، باورها در میان مردم و در میان نهادهای فردی و اجتماعی تقویت شود.


وی با اشاره به اینکه متاسفانه در مدارس توجه جدی به محتوای متون درسی نسبت به این واجب شرعی نشده است، بیان داشت: در رسانه های غربی نسبت به حرمت شکنی عفاف و حجاب فیلم های بسیاری ساخته شده است اما رسانه کشور ما نسبت به این موضوع کم توجهی داشته است.


پایان پیام/
 

کد خبر 317431

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha