ستاد عالی نگاه ویژه به مناطق محروم دارد

خبرگزاری شبستان: معاون فرهنگی ستاد عالی کانونهای مساجد کشور گفت: ستاد عالی همواره به مناطق محروم و کم برخوردار نگاه ویژه دارد، البته استان ها نیز باید با نیازسنجی مناطق خود با ستاد تعامل داشته باشند.

مرتضی طاهریان، معاون فرهنگی و هنری ستاد عالی کانون های مساجد کشور در سفر به جنوب کرمان شامگاه گذشته به خبرنگار شبستان گفت: ستاد عالی همواره یک نگاه ویژه به مناطق محروم و استان های کم برخوردار دارد.


وی کار در حوزه فرهنگی را یک جاده دو طرفه با انتظارات متقابل دانست و افزود: هم باید از سوی مرکز به مناطق کم برخوردار توجه شود و هم آنها با نیازسنجی و ظرفیت سنجی برنامه های منطبق بر نیازهایشان را برای حمایت به ما اعلام کنند.


طاهریان طرح تربیتی چهره به چهره را یکی از برنامه هایی دانست که شروع آن از مناطق مرزی بوده و اکنون به مناطق محروم و کم برخوردار رسیده و در حال حاضر دایره آن وسیع تر شده است.


معاون فرهنگی ستاد عالی کانون های مساجد کشور گفت: تا نقطه مطلوب فاصله زیاد است و نیاز به تعامل دو طرفه مسئولان ستاد با دبیرخانه ها در استان های مختلف است.


وی با اشاره به کمبود بودجه در سال جاری اظهار داشت: امسال بسته به اعتباراتمان، اولویت بندی کردیم و تلاش شد، ابتدا از برنامه هایی حمایت شود که منفعت آن مستقیم به خود کانون ها و بچه های مسجد، سپس برنامه هایی با دایره مخاطبان وسیعتر برسد و البته برنامه هایی که توقف آنها به معنای ضرر بود نیز، مورد توجه قرار گرفت.


طاهریان گفت: برخی جشنواره ها اگر برگزار نشود، هیچ اتفاق چندانی نمی افتد؛ اما برای مثال در بحث اوقات فراغت نمی توان دست روی دست گذاشت.

 

وی بیان داشت: در سال جاری و به منظور مستندسازی، بیشتر محصولات و تولیدات سال های اخیر باز تولید و آماده انتشار شده است.

 
سالانه 40 میلیارد ریال کتاب به کتابخانه های مساجد ارسال می شود

طاهریان با بیان این مطلب افزود: ساماندهی امور کتابخانه ها در یکسال اخیر در دستور کار بوده است و با توجه به اختصاص اعتبار سالانه برای تجهیزات کتابخانه ها، امسال نیز همزمان با هفته کتاب 2 میلیارد و 500 میلیون ریال فقط برای تجهیزات چوبی کتابخانه ها تخصیص و 5 میلیارد ریال نیز، کتاب ارسال شده است.


وی از دور جدید سفرهای نظارتی کتابخانه ها خبر داد و گفت: در مرحله اول 1400 کتابخانه باید مجوز می گرفت که برای بسیاری از آنها صادر شده و سری دوم مجوزها نیز بعد از سفرهای نظارتی صادر می شود.

 

 طاهریان در خصوص نشریات تجربی نیز گفت: آئین نامه نشریات تجربی تصویب و ابلاغ شده و در آینده نزدیک نیز مجوز رسمی نشریات تجربی را صادر می کنیم.


وی اظهار امیدواری کرد تا قبل از سال جدید، بسیاری از کانون ها صاحب نشریات تجربی شوند.


 پایان پیام/

کد خبر 317694

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha