خبرنگاران کرمانی از باغ موزه دفاع مقدس و موزه عبرت بازدید کردند

خبرگزاری شبستان: تعدادی از خبرنگاران کرمانی در قالب یک کاوران از باغ موزه دفاع مقدس و موزه عبرت در تهران بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان، کاروانی از خبرنگاران کرمان با حمایت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و برنامه‌ریزی کانون خبرنگاران دفاع مقدس استان کرمان، از باغ موزه دفاع مقدس و همچنین موزه عبرت بازدید کردند.


مجموعه زیبا و دیدنی باغ موزه دفاع مقدس که(5مهر)91 به همت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و شهرداری تهران به بهره‌برداری رسیده است دارای سالن‌های مختلف آمفی تئاتر، آموزشی، رستوران، اورژانس، مهد کودک، کافی شاپ و کتابخانه است.

 

باغ موزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت؛ مجموعه‌ای است که بخش اندکی از حماسه ملت غیور ایران در دوران دفاع مقدس را با تحلیل محتوا و معارف آن در قالب فناوری‌های نوین اعم از نمایشی؛ تعاملی و تلفیقی به نمایش می‌گذارد.

 

بر اساس این گزارش خبرنگاران کرمانی ضمن ورود به مجموعه موزه دفاع مقدس ابتدا با زیارت قبور 8 شهید گمنام که در محوطه موزه در ضلع غربی به خاک سپرده ‌شده‌اند؛ با آرمان‌های والای شهدا تجدید پیمان کردند.

همچنین خبرنگاران پس از بازدید از تالار پروانه‌ها، از 8 تالار به یمن 8 سال دفاع مقدس به نام‌های آستانه، حیرت و حقانیت، دفاع، آرامش و مقابله، شهادت، پیروزی، سرانجام و نماد مقاومت دیدن کرده و راویان توضیحاتی بیان کردند.
 

خبرنگاران پس از اقامه نماز در مسجد امام صادق(ع) ناهار را در سازمان هنری-رسانه‌ای اوج صرف کرده و پس از دیدن دو کلیپ و شنیدن توضیحات نویسنده کتاب "پرپرواز" عازم موزه عبرت شدند.


در این مکان نیز خبرنگاران اسناد و مدارک مکتوب و شفاهی جنایات رژیم منحوس پهلوی و نحوه شکنجه کردن آن‌ها توسط بازجویان سفاک را مشاهده کردند.


موزه عبرت که در زمان طاغوت به کمیته مشترک ضد خرابکاری معروف بوده؛ پس از پیروزی انقلاب اسلامی با بهره‌مندی از وجود مجرب‌ترین هنرمندان متعهد ایرانی و با حفظ و بازسازی فضا سعی در به تصویر کشیدن حرکات و جنایات رژیم منحط پهلوی و معرفی آن به نسل جوان دارد؛ این موزه در( 8 بهمن) 82 افتتاح شده است.
  

پایان پیام/

کد خبر 318083

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha