رسانه ها نقش مخربی در جنگ علیه تروریسم در سوریه داشتند

خبرگزاری شبستان: سفیر سوریه در روسیه برای نخستین بار از زاویه و رویکرد دیگری، نقش دشمنان سوریه و حامیان آن را در این جنگ فاش کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الموقع جنوب لبنان،«ریاض حداد» سفیر سوریه در روسیه در همایشی که موسسه شرق شناسی روسیه باعنوان«نقش و جایگاه رسانه های روسیه و خارجی در پوشش دادن مسایل مهم عینی»برگزار کرد، گفت: خطرناک ترین سلاحی که مخالفان سوریه طی این جنگ دو ساله استفاده کردند؛ فتواهایی است که رسانه ها منتشر کردند.
حداد افزود: رسانه های سوریه از سوی ایالت متحده آمریکا به طور مداوم مورد حمله قرار می گرفتند، به طوری که تنها نقل اطلاعات نبود بلکه به سطح سازماندهی و شکل گیری اطلاعات نیز رسید.
حداد رسانه ها را به سه نوع تقسیم کرد، اول؛ رسانه هایی که در جنگ مشارکت می کنند از جمله ده شبکه تلویزیونی ماهواره ای که رویدادها را از آغاز ساختند و دولت را در نقش ظالمی در حق ملت به تصویر کشیدند؛ و این اقدامات در زمانی بود که در تعدادی از شهرهای سوریه راهپیمایی هایی در تایید «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه انجام شد.
وی ادامه داد: رسانه های سوریه گروه دوم این ماجرا بودند و گروه سوم شامل رسانه های روسی بودند؛ موضعگیری درباره بحران سوریه رسمی بود و پوشش رسانه ای آن عینی و حرفه ای بود و به فاش شدن دروغ ها و خدعه ها کمک کرد.

پایان پیام/

کد خبر 318174

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha