فرهنگ مطالعه باید به عنوان یک عادت دایمی نهادینه شود

خبرگزاری شبستان: فرماندار اردبیل با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه، گفت: مطالعه باید به عنوان یک عادت دایمی در جامعه نهادینه و فرهنگ سازی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، کاظم دبیر، فرماندار اردبیل، صبح امروز( 9 آذر) در چهارمین جلسه انجمن و کمیته نهضت مطالعه مفید کتابخانه‌های عمومی شهرستان اردبیل، اظهار داشت: برای تدام بخشیدن به عادت مطالعه ضرورت دارد تا همه دستگاه ها و نهادهای فرهنگی یا اجرایی دیگر به کمک نهاد کتابخانه های عمومی بیایند.


وی با بیان اینکه همه دستگاه های اجرایی در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی نقش دارند، افزود: کتابخانه های عمومی استان در توسعه کمی و کیفی فعالیت ها و برنامه ها به رشد مناسبی دست یافته اند و استقبال اقشار مختلف از برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی چشمگیر می باشد.


دبیر با بیان اینکه عضویت در کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل باید همه گیر شود، بیان داشت: متولیان مربوطه باید نهایت تلاش خود را انجام دهند تا فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جامعه بیشتر شود چراکمه توسعه ج.امع در گرو ارتقای فرهنگ کتابخوانی است.


فرماندار اردبیل، فعالیت‌‌های کتابخانه‌های عمومی در اردبیل و اجرای برنامه های مختلف در بخش های گوناگون را مثبت ارزیابی کرد.


عضویت رایگان بیش از 10 هزار نفر در ایام هفته کتاب امسال


در ادامه این جلسه صادق فرهمند امین، مدیر کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل از عضویت 60 هزار نفر در کتابخانه های عمومی استان خبر داد و گفت: بیش از 10 هزار نفر دیگر نیز در ایام هفته کتاب امسال در کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل عضو شدند.


فرهمند امین ادامه داد: هم اکنون در استان اردبیل 66 باب کتابخانه عمومی و مشارکتی با نزدیک به 800 هزار جلد کتاب جهت استفاده اعضای کتابخانه‌ها فعال هستند که امیدواریم این منابع و تجهیزات بتواند گامی موثر در ارتقای سرانه مطالعه و رشد آگاهی های افراد به وجود آورد.


پایان پیام/
 

کد خبر 318227

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha