آموزش خانواده ها از طریق دانش آموزان موثرترین نوع آموزش

خبرگزاری شبستان: مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: آموزش هایی که از دریچه مدارس و از طریق دانش آموزان به خانواده ها منتقل شود پایدار و مؤثرتر خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، محمد کاظم رحیمی نژاد، مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد، در حاشیه مراسم انعقاد تفاهمنامه بین اداره کل آموزش و پرورش و نیروی انتظامی استان با موضوع توسعه نظم، انضباط اجتماعی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی، با اشاره به وسعت، گستره آموزش و پرورش و ارتباط مدارس با خانواده ها، گفت: آموزش هائی که از دریچه مدارس و از طریق دانش آموزان به خانواده ها منتقل شود پایدار و مؤثرتر خواهد بود.


وی ضرورت همراهی و تعامل سایر دستگاه ها برای تربیت نسل آینده را یادآور شد و افزود: هرچند آموزش و پرورش برای آگاهی نسل جوان و مصون سازی آنان در مقابل آسیب های اجتماعی، گام های مؤثری را برداشته است اما همراهی و مشارکت سایر دستگاه ها می تواند این روند را مؤثرتر نماید و زمینه آشنائی آنان را با آسیب ها و تهدید ها فراهم کند.


رحیمی نژاد با قدردانی از همراهی و اجرای برنامه های معاونت اجتماعی در مدارس اظهار امیدواری کرد: با اجرای این تفاهم نامه، شاهد مشارکت بیشتر نیروی انتظامی در آگاهی رساندن به دانش آموزان باشیم.


در ادامه این مراسم، سردار منوچهر امان اللهی فرماندهی انتظامی استان با اشاره به نقش آموزش در بخش های مختلف زندگی و بویژه نقش آن در پیشگیری از آسیب های اجتماعی، تصریح کرد: بی اطلاعی و عدم آگاهی از جمله عواملی است که افراد را در معرض خطر قرار می دهد و در آسیب ها گرفتار می سازد.


امان اللهی با برشمردن ویژگی های نسل حاضر، افزود: کودکان و نوجوانان ما نشان داده اند که در صورت آشنائی و دریافت آموزش های لازم همراهی و همکاری خوبی برای اشاعه و توسعه انضباط اجتماعی خواهند داشت.


لازم به ذکر است، تفاهنامه توسعه نظم و انضباط اجتماعی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی در 7 ماده ، 31 بند و سه تبصره به امضای فرماندهی نیروی انتظامی و مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد رسید.
 

پایان پیام/

کد خبر 318351

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha