برخی جریان‌های متحجر آب به آسیاب وهابیت می‌ ریزند

خبرگزاری شبستان: امام جمعه مشهد با بیان اینکه برخی جریان‌های متحجر آب به آسیاب وهابیت می‌ ریزند وخطر وهابیت را به عنوان مسئله‌ای بزرگ و عظیم مطرح می‌کنند، گفت: خلاهای فرهنگی در جامعه عامل نفوذ وهابیت است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد ، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد، ظهر امروز(9آذر) در جمع طلاب و روحانیان در محل دفتر امام جمعه مشهد اظهار داشت: اگرچه مسئله وهابیت مسئله و خطر جدی محسوب می‌شود اما باید حواسمان جمع باشد که خطر را بیش از خود خطر ترویج نکنیم چرا که آنها به دنبال این هستند که با ایجاد فضای رعب و وحشت قدرت خود را به نمایش بگذارند.

 

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به اینکه برخی از جریان‌های متحجر بدین وسیله آب به آسیاب وهابیت می ریزند و سلفی‌گری و وهابیت را به عنوان یک مسئله عظیم مطرح می‌کنند، گفت با پرداختن و گسترش شایعات دروغ خطر را بیش از آن که هست جلوه می‌دهند و این در واقع بیشتر به نفع وهابیت و دشمنان به شمار می‌رود.

 

 امام جمعه مشهد با بیان اینکه اگرچه وهابیت یک مسئله و خطر جدی است اما نباید بزرگ نمایی شود، افزود:باید حواسمان جمع باشد که خطر را بیش از حد و اندازه واقعی خطر ترویج نکنیم.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهارکرد: اگر چه باید به خطر نفوذ وهابیت توجه کافی داشته باشیم اما نباید برای این موضوع ترس در مردم ایجاد کنیم و آنها قدرتی ندارند.


وی با بیان اینکه بیشتر نفوذ وهابیت در مناطق سنی‌نشین بوده و زمانی در مناطق شیعه‌نشین نفوذ می‌کند که آن منطقه دچار خلاهای فرهنگی باشد، افزود: در مجموع نفوذ وهابیت در مناطق اهل سنت نشین بیش از شیعه‌نشین است.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت:در صورت بروز خلا فرهنگی که وهابیت می تواند نفوذ خود را گسترش دهد و با این حال کار فرهنگی مناطق سنی نشین را از این خطر دور خواهد کرد.

 

آیت الله علم الهدی با تاکید بر اینکه از حربه‌های آمریکا نفوذ القاعده در کشور و ایجاد درگیری و خونریزی داخلی است تا به کشور ضربه بزنند، ادامه داد: این یکی از حربه‌های دشمن بوده تا بتواند به این وسیله به نظام اسلامی ضربه بزند و باید گفت درحقیقت خطر جدی وهابیت نفوذ القاعده است.
 

پایان پیام/
 

کد خبر 318418

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha