توزیع 5700 سبد غدایی بین کودکان تحت پوشش کمیته امداد زنجان

خبرگزاری شبستان: معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان زنجان از توزیع 5 هزار و 700 سبد غذایی در بین کودکان نیازمند زیر شش سال زنجانی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، کمال حسنی اظهار کرد: با اجرای طرح پیشگیری از سوء تغذیه، کاهش نابرابری و توسعه اجتماعی از سوی این نهاد فراهم می‌شود.

 

وی خاطرنشان کرد: علیرغم توسعه و ارتقای برنامه های رفاهی و بهداشتی از سوی دستگاه ها و سازمان های متولی؛ گزارش های موجود حاکی از آن است که سوء تغذیه در برخی از مناطق کشور به عنوان یک مشکل مطرح و به صورت نابرابر توزیع شده است.

 

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان زنجان اذعان داشت: موضوع سوء تغذیه در بین خانواده های فقیر و بی سواد و دارای محدودیتهای بهره مندی از امکانات رفاهی بیشتر بوده و منجر به کاهش توانمندیهای این افراد شده و در نهایت توسعه اجتماعی و اقتصادی کشور را به مخاطره می اندازد.

 

این مسئول در ادامه با بیان اینکه در راستای احصای ماده چهار آیین‌نامه کسب ایمنی رفاه اجتماعی با رویکرد حمایت از گروههای آسیب پذیر از سال 84 برنامه حمایت تغذیه ای گروههای آسیب پذیر توسط کمیته امداد و با مشارکت وزارت بهداشت و رفاه و تامین اجتماعی به در کل کشور به اجرا گذاشته شده است، اضافه کرد: با برآورد صورت گرفته در سال جاری 953 کودک مشمول طرح پیشگیری از سوء تغذیه کودکان زیر شش سال هستند.

 

حسنی اذعان داشت: از مجموع کودکان زنجانی که مشمول طرح پیشگیری از سوء تغذیه هستند، 584 نفر معادل 61 درصد در روستاها سکونت داشته و 849 نفر برابر 87 درصد است شامل کودکان غیر تحت حمایت این نهاد است.

 

وی با بیان اینکه برای اجرای طرح مذکور مبلغ 6 میلیارد و 600 میلیون ریال در سال جاری اختصاص یافته است، افزود: این مبلغ باید با سرانه 500 هزار ریال در ماه برای تهیه سبد غذایی و توزیع آن در بین جامعه هدف هزینه شود.

 

به گزارش روابط عمومی کمیته امداد زنجان، این مقام مسئول اذعان داشت: سبدهای غذایی مذکور توسط کارشناس مرکز بهداشت شهرستان به تناسب فراخور نیاز کودک و با توجه به نیازهای و ویژگی های خانواده شرایط خانواده تهیه و تاکنون بیش از 5 هزار و 718 فقره سبد غذایی در بین کودکان زیر شش سال استان زنجان توزیع شده است.

 

به گفته حسنی در استان زنجان، طارم دارای بیشترین کودک مشمول طرح پیشگیری از طرح سوء تغذیه و ایجرود دارای کمترین کودک مشمول است.


پایان پیام/
 

کد خبر 318450

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha