پانزدهمین مانور سراسری زلزله در مدارس استان مرکزی

خبرگزاری شبستان: پانزدهمین مانور سراسری زلزله(10 آذر) با حضور دانش آموزان و معلمان در مدارس استان مرکزی به صورت نمادین اجرا شد.

مهدی دمنه، معاون تربیت ‌بدنی ‌و‌ سلامت اداره کل آموزش‌ و ‌پرورش استان مرکزی در حاشیه برگزاری این مانور به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: پانزدهمین مانور سراسری زلزله با هدف کسب تجربه دانش آموزان در مواقع بحران و بکارگیری عملی آموزش ها و انتقال آن به خانواده برگزار شد.

 

وی افزود: آموزش صحیح دانش‌آموزان به منظور مقابله احتمالی با حوادث و بلایای طبیعی و توجه به نکات ایمنی در زلزله از مهمترین اولویت‌های آموزشی کمیته مانور سراسری زلزله است.


معاون تربیت ‌بدنی ‌و‌سلامت اداره کل آموزش ‌و ‌پرورش استان مرکزی با بیان اینکه شرط ماندگاری هر آموزش تئوری، تجربه کردن و انجام عملی آموزش است، ادامه داد: انجام عملی این مانورها و قرار دادن دانش آموزان در شرایط راهی برای فراگیری بهتر و آمادگی بیشتر در شرایط حساس است.


دمنه خاطر نشان کرد: علاوه بر انجام علمی مانور، توزیع دو هزار کتابچه آموزشی با همکاری اداره کل مدیریت بحران در مدارس استان توزیع شد.

 

وی با تاکید بر اینکه آموزش‌و‌پرورش به دلیل داشتن جامعه آماری بالا برای ارائه آموزش مناسب است، تصریح کرد: این امر با حضور دستگاه‌های ذیربط و انتقال آموزش به خانواده‌ها به نتیجه می‌رسد.


معاون تربیت‌بدنی و‌سلامت اداره کل آموزش ‌و‌پرورش استان مرکزی ادامه داد: پانزدهمین مانور سراسری زلزله 10 آذر در مدارس شیفت صبح ساعت10:30 و در مدارس شیفت عصر ساعت 14:30 برگزار می‌شود.


گفتنی است، این مانور با همکاری مدیریت بحران استانداری، آتش‌نشانی، اورژانس، هلال احمر، نیروی انتظامی، نوسازی مدارس، مسکن و شهرسازی، مدیریت دانش‌آموزی و مرکز بهداشت استان برگزار شد.
 

پایان پیام/

کد خبر 318606

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha