پانزدهمین مانور زلزله و ایمنی در مدارس استان اردبیل برگزار شد

خبرگزاری شبستان: پانزدهمین مانور زلزله و ایمنی همزمان با سراسر کشور در مدارس استان اردبیل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، کمال الدین میر جعفریان، معاون امور عمرانی استاندار اردبیل، صبح امروز(10 آذر) در مراسم مانور زلزله و ایمنی که به صورت نمادین در هنرستان جهان دانش برگزار شد، اظهار داشت: بسترهای مناسب برای امداد رسانی باید در جامعه ما محیا باشد.


وی با عرض تسلیت به بازماندگان زلزله اخیر بوشهر، افزود: اجرای مانورها و برگزاری تمرینات به منظور ایجاد آمادگی های بیشتر می باشد چراکه استان اردبیل نیز همچون استان های دیگر کشور در معرض بلایای طبیعی قرار دارد و ما باید آمادگی خود را تا مرحله ای افزایش دهیم تا شاهد کم ترین خسارت و تلفات باشیم.


میر جعفریان با بیان اینکه دانش آموزان باید اندوخته های خود در این مانور را به محیط خانه و خانواده انتقال دهند، تصریح کرد: به لحاظ موقعیت جغرافیایی استان اردبیل در طول سال شاهد بلایایی همچون سیل، طوفان و زلزله هستیم و تنها با آمادگی می توان با این حوادث مقابله کرد.


معاون امور عمرانی استاندار اردبیل با اعلام اینکه در استان اردبیل 110 هزار خانوار روستایی و 210 هزار خانوار شهری وجود دارد، ادامه داد: مقاوم سازی مساکن در این فضاها باید مورد توجه قرار گیرد و در این راستا با اطلاع رسانی های صورت گرفته، ما شاهد مقاوم سازی 52 درصد مسکن های شهری و 35 درصد مساکن روستایی بوده ایم.


این مقام مسئول، تبدیل تهدید ها به فرصت را بزرگ ترین هدف اجرای مانورهای مختلف عنوان کرد و بیان داشت: دستگاه های دخیل در مدیریت بحران باید با اطلاع رسانی های مناسب زمینه کاهش تلفات و خسارت ها را فراهم آورند.


مانورها تمرین انسانیت و کمک به دیگران است


در ادامه این مراسم نوروز صمدی فر مدیر آموزش و پرورش ناحیه 1 اردبیل با بیان اینکه باید روش های نوین را جایگزین روش های پیش پا افتاده و قدیمی بکنیم، گفت: در مواقع بروز حادثهباید دگر امدادی را بر خود امدادی ترجیح دهیم.


صمدی فر، مقاوم سازی مدارس و آمادگی در برابر بلایای طبیعی را یادآور شد و عنوان کرد: نباید به حوادث و بلایا به عنوان تهدید نگاه کرد بلکه می توان با تدبر و عقل جمعی تهدیدها را به فرصت های بی نظیری تبدیل کرد.


مدیر آموزش و پرورش ناحیه 1 اردبیل با بیان اینکه یاری رساندن به دیگران و نثار محبت به همنوع نیازمند خود از ضروریات جوامع بشری است که باید به آن توجه کرد، خاطر نشان کرد: ما به برگزاری چنین مانورهایی نیازمند هستیم چراکه علاوه بر تمرین برای آمادگی درس کمک به دیگران در شرایط اضطراری را نیز به دانش آموزان انتقال می دهیم.


پایان پیام/
 

کد خبر 318681

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha