مانور زلزله و ایمنی در مدارس اصفهان برگزار شد

خبرگزاری شبستان: مانور زلزله و ایمنی همزمان با مدارس سراسر کشور در مدارس استان اصفهان و به صورت نمادین در دبیرستان خیرساز علی شیروانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، مجید عاملیان، مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان امروز در این مراسم اظهار داشت: زلزله از حوادث طبیعی به شمار می آید که متاسفانه بعضی از مواقع تلفات جانی و مالی به همراه دارد که در این مانورها سعی داریم با تمرینات بیشتری دانش آموزان را آماده تر کنیم چرا که کشور ما در معرض بلایای طبیعی قرار دارد و برگزاری مانور زلزله و ایمنی می تواند خسارات را تا اندازه زیادی کاهش دهد.

 

وی ادامه داد: متاسفانه هنوز امکان قطعی پیش بینی زلزله وجود ندارد و همین مقوله باعث می شود تا ما مجبور شویم همیشه آمادگی مواجه با این بلایای طبیعی را داشته باشیم.

 

عاملیان تصریح کرد: با برگزاری این مانور به دانش آموزان آموزش می دهیم که چگونه محلی امن در محل زندگی و مدرسه خود در موقع بروز زلزله پیدا کنند و این موارد را به خانواده های خود نیز آموزش دهند.

 

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: برگزاری مانورها ضمن ایجاد رویحه وحدت و نوع دوستی باعث می شود اطلاعات و آگاهی دانش آموزان در زمینه امداد و نجات نیز افزایش یابد.

 

گفتنی است، مانور زلزله و ایمنی با همکاری هلال احمر، نیروی انتظامی، اداره کل آموزش و پرورش استان، بسیج دانش آموزی و اتش نشانی همزمان با سراسر کشور در مدارس استان اصفهان برگزار شد.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 318755

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha