قیام جنگل برگرفته از نهضت عاشورا است

خبرگزاری شبستان: امام جمعه بندر آستارا با بیان اینکه قیام نهضت جنگل برگرفته از نهضت عاشورای امام حسین(ع) است، اظهار کرد: اجرای احکام دین و حق گرایی هدف قیام میرزا بود.

حجت الاسلام کاظم حافظ نیا، امام جمعه بندر آستارا، میرزا کوچک خان جنگلی را مدافع ستم دیدگان و افتخار کشور و مردم گیلان دانست و به خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، گفت: میرزا کوچک شجاعانه از خاک کشور در برابر بیگانگان و وطن فروشان دفاع کرد.

 

وی آشنایی با فلسفه قیام نهضت میرزا کوچک خان جنگلی را مهم خواند و افزود: نسل امروزی جامعه باید بیش از گذشته با فلسفه قیام میرزا آشنا باشند.

 

امام جمعه بندر آستارا، میرزا کوچک خان را الگوی مناسبی برای نوجوانان و جوانان و مسئولین کشور دانست و تصریح کرد: مبارزات میرزا کوچک خان با اجانب روس و انگلیس که ناحق خاک کشور را اشغال کرده بودند و در امور داخلی ایران دست اندازی می کردند، یک الگوی سازنده برای ماست و باید مورد توجه قرار گیرد.


حجت الاسلام حافظ نیا از میرزا کوچک خان جنگلی به عنوان طلبه‌ای نام برد که دغدغه اسلام و دفاع از خاک کشور داشت و در این راه به درجه شهادت نائل آمد.


وی ادامه داد: هدف نهضت جنگل و قیام میرزاکوچک خان اجرای احکام دین و خدمت به مردم ایران برای رهایی از استبداد و استقلال مملکت از دست دشمنان بود.


حجت الاسلام حافظ نیا از قیام میرزاکوچک خان جنگلی به عنوان یک قیام مذهبی نام برد و افزود: نوع اعتقاد میرزا برخاسته از نهضت حسینی بود و در تفکرات شیعه ریشه داشت و به این خاطر است که این قیام در طول تاریخ زنده و جاودانه مانده است.
  

پایان پیام/

کد خبر 318978

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha