بزرگترین واحد سنگ بری کشور در اردبیل احداث می شود

خبرگزاری شبستان: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: بزرگترین واحد سنگبری و تولید انواع سنگ های تزیینی کشور با سرمایه گذاری خارجی تا سه ماه آینده در اردبیل به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان اردبیل، ارژنگ عزیزی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: فاز اول واحد سنگبری سنگهای تزیینی با حدود 445 میلیارد ریال سرمایه گذاری در مدت کمتر از 6 ماه توسط سرمایه گذار خارجی به بهره برداری رسیده و فازهای بعدی این واحد نیز با ظرفیت سالانه 300 هزار تن و پیش بینی حدود 600 میلیارد ریال سرمایه گذاری از 45 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار می باشد که قرار است حداکثر تا سه ماه آینده به بهره برداری برسد.


وی تصریح کرد: این سرمایه گذار خارجی در کنار طرح سنگبری و تولید سنگهای تزیینی ، سه طرح دیگر شامل تولید تجهیزات و ماشین آلات آسیاب و خشک کن سیمان، تولید پوشاک زنانه و مردانه تارپودی دوخته شده و تولید انواع محصولات چرمی جمعاً با حدود 1200 میلیارد ریال سرمایه گذاری و یک هزار و 200 نفر اشتغالزایی در دست اجرا دارد که بطور میانگین از بالای 50 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار هستند و پیش بینی می شود تمامی این طرحها در 6 ماه آینده به بهره برداری کامل برسند.


عزیزی ادامه داد: برای مجموعه این چهار طرح حدود 10 هکتار زمین از شرک صنعتی شماره دو اردبیل در اختیار این سرمایه گذار قرار گرفته و علاوه بر واحدهای صنعتی واحدهای جانبی دیگر همانند ساختمان اداری، درمانگاه اختصاصی، نمایشگاه عرضه محصولات تولیدی، فروشگاه مصرف کارکنان و... احداث شده است.


به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل خاطر نشان کرد: با توجه به مذاکرات انجام شده با این سرمایه گذار، وی آمادگی خود را برای سرمایه گذاری در چند طرح دیگر در حوزه شهرستان های اردبیل، خلخال، مشکین شهر، نیر و کوثر اعلام کرده و برای تعدادی از آنها نیز مکان یابی شده که در آینده نزدیک با آماده شدن طرح توجیهی هریک از آنها سازمان صنعت، معدن و تجارت استان جواز تاسیس آنا را صادر خواهد کرد.


 این مقام مسئول یادآور شد: این سرمایه گذار اکثر تولیدات خود را صادر خواهد نمود و اطمینان داده است با به بهره برداری رسیدن مجموعه طرح های صنعتی توافق شده، حداقل 50 هزار نفر ظرف دو سال آینده در استان اشتغال ایجاد نموده و تا حدود دو میلیارد دلار برای استان صادرات داشته باشد.


پایان پیام/

 

کد خبر 319058

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha