برگزاری کنگره ملی امامزاده بی بی حکیمه(س) را از مهجوریت خارج می کند

خبرگزاری شبستان: معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: برگزاری کنگره ملی امامزاده بی بی حکیمه(س) موجب خارج شدن این امامزاده از مهجوریت و رونق سیاحتی وزیارتی این حرم مطهر می شود.

فتاح محمدی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه وبویراحمد در گفت و گو با خبرنگار شبستان، جمهوری اسلامی را حکومتی مبتنی بر دین دانست و گفت: انقلاب اسلامی، دموکراسی دینی جدیدی را در بحث حاکمیت دنیا مطرح کرده که برگرفته از افکار و اندیشه های ناب اسلامی است.


وی افزود: امروز افتخار ما این است که گفتمان جدیدی را در بحث حکومت داری در جهان مطرح کرده و هزینه های متعددی را در این زمینه پرداخت کردیم.

 

این مسئول عنوان کرد: قطعا ایستادگی ما در انتشار این اندیشه که می تواند پاسخگوی همه مطالبات مردم باشد نقش به سزایی دارد.


محمدی به برگزاری کنگره ملی بی بی حکیمه(س) به عنوان حرم چهارم اهل البیت اشاره و تصریح کرد: با توجه به اینکه فرصت زیادی تا پایان سال نمانده، این کنگره انشالله سال آینده برگزار خواهد شد و در سال های آینده قصد داریم در سطح بین المللی کنگره حضرت بی بی حکیمه(س) را برگزار کنیم.


محمدی ابراز داشت: متاسفانه شهرستان گچساران هنوز ناشناخته مانده و امیدواریم به برکت وجود بارگاه حضرت بی بی حکیمه(س) شناخته شود.

 

وی به نقش شرکت نفت گچساران در زمینه خدمات رسانی به حرم بی بی حکیمه(س) اشاره کرد و یادآور شد: شرکت نفت الحمدلله ظرفیت های بسیار مناسبی دارد و در همه زمینه و برنامه های فرهنگی بی بی حکیمه(س) نقش فعالی را ایفا کرده است.


معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه وبویراحمد، جاده دسترسی مناسب به حرم بی بی حکیمه(س) را یکی از مشکلات این حرم دانست و از مسئولان شرکت نفت خواست با همکاری و مساعدت مدیرعامل شرکت مناطق نفت خیز جنوب در زمینه رفع مشکل جاده دسترسی به حرم همکاری کنند.


محمدی، عدم وجود سالن برگزاری همایش را یکی دیگر از مشکلات این حرم مطهر عنوان و خاطرنشان کرد: ساخت سالن در کنار حرم که در ادوار مختلف می تواند کمک رسان شرکت نفت باشد و برنامه ها و مراسمات حرم بی بی حکیمه(س) را در این محل برگزار کرد، می تواند نقش به سزایی در رونق برنامه های فرهنگی این حرم داشته باشد.


وی از تشکیل چهار کمیته در زمینه اجرای هر چه باشکوه تر این کنگره ملی خبر داد و گفت: کمیته اجرایی این کنگره نخستین کمیته ای است که حتما معاونین استاندار و همه ادارات استانی عضو هستند و ادارات شهرستانی نیز به صورت فعال در آن شرکت خواهند داشت.


این مسئول، دومین کمیته این کنگره را کمیته فرهنگی و تبلیغی دانست و افزود: کمیته علمی به عنوان سومین کمیته که مسئولیت آن به عهده دکتر آرمین محمودی، رئیس دانشگاه آزاد گچساران است و قطعا از ظرفیت جامعه دانشگاهی در این زمینه نهایت استفاده را خواهد کرد.


محمدی اذعان کرد: کمیته علمی از این جهت به دانشگاه واگذار می شود که اساتیدی که به مکان وارد می شوند و مقاله می نویسند در ارتقاء علمی آنها تاثیرگذار است.


وی کمیته پشتیبانی را چهارمین کمیته تاثیرگذار در برگزاری کنگره ملی بی بی حکیمه(س) عنوان و افزود: در این کمیته مسئولان استانی و شهرستان گچساران حضور خداهند داشت.

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه وبویراحمد از برگزاری نشست هایی با استان های بوشهر، فارس، خوزستان خبر داد و اظهار داشت: هفته آینده نخستین جلسه در منطقه رستم ممسنی برگزار می شود.


محمدی گفت: در این جلسات از آنها در مورد نحوه کمک به برگزاری این کنگره ملی و همچنین جاده دسترسی آسان به حرم بی بی حکیمه(س) نظرخواهی می شود.

 

مرقد و زیارتگاه امامزاده بی ‌بی حکیمه خاتون(س) دختر بلافصل امام هفتم موسی ‌بن ‌کاظم(ع) در 81 کیلومتری و جنوب گچساران در ضلع شرقی روستای بی ‌بی حکیمه(س) از توابع و روستاهای این شهرستان، حد فاصل بندر گناوه به مرکز گچساران (دوگنبدان) در میان تنگه ‌ای بزرگ و طولانی قرار گرفته است.

مرقد مطهر بی ‌بی حکیمه (س) یکی از پرآوازه ‌ترین و امامزاده‌ های جنوب کشور بوده که همه ساله پذیرای زائران بسیار زیادی از جنوب کشور و کشورهای حوزه خلیج فارس و شیعه ‌نشین از جمله کویت، بحرین، امارات، قطر و دیگر کشورهای عربی از جمله لبنان، عراق، عربستان و سوریه است.


گفتنی است، کنگره ملی حضرت بی بی حکیمه(س) به عنوان حرم چهارم اهل البیت دهه کرامت سال 93 در فاصله روزهای 6 الی 16 شهریورماه در مرقد این امامزاده واجب التکریم یا در شهر گچساران برگزار می شود.


پایان پیام/
 

کد خبر 319085

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha