وزن صادرات استان اردبیل 66 میلیون تن است

خبرگزاری شبستان: معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل ارزش کل صادرات استان اردبیل را حدود 44 میلیون دلار و وزن آن را نیز در حدود 66 میلیون تن اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، صدیف بیگ زاده معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل شامگاه امروز( 11 آذر) در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی در اردبیل اظهار داشت: بیشترین محصول صادراتی استان اردبیل برخلاف سال های گذشته، مصنوعات پلاستیکی بوده است.


وی با بیان اینکه تنوع سبد صادراتی استان و بازارهای هدف کاهش محسوسی داشته است، افزود: کاهش 35 درصدی صادرات استان اردبیل زنگ خطری برای مسئولان مربوطه است چراکه توسعه و پیشرفت یک استان در گرو تولید و صادر کردن محصولات تولیدی است.


بیگ زاده همچنین با اعلام این خبر که ارزش صادرات از گمرکات استان اردبیل نیز تعدیل شده است، بیان داشت: ارزش کل صادرات استان اردبیل حدود 44 میلیون دلار و وزن آن را نیز در حدود 66 میلیون تن می باشد و ما بعد از مصنوعات پلاستیکی، محصولات چوبی، مواد خوراکی، حیوانات و ماهی زنده و تخم مرغ را نیز صادر کرده ایم ولی رقم ناچیزی را به خود اختصاص داده اند.


معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با اشاره به برگزاری جلسات گفتگوی دولت و بخش خصوصی، ادامه داد: بسیاری از مشکلات در این دیدارها مطرح شده است و لازم است که مرتفع نمودن مشکلات در این حوزه، زمینه را برای رفع موانع و پرداخت مشوق های صادراتی را در دستور کار قرار دهیم.


این مقام مسئول با یادآوری اینکه تراز تجاری استان اردبیل حدود 10 میلیون دلار به نفع صادرات مثبت است، اضافه کرد: ما در 8 ماه گذشته از سالجاری کاهش محسوس صادرات سیب زمینی با توجه به افزایش قیمت داخلی آن را داشته ایم به طوری که در این باب کمتر از 23 میلیون دلار صادرات سیب زمینی داشتیم که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بیش از 80 هزار تن کاهش را نمایان می کند.


بیگ زاده در پایان سخنان خود با اشاره به کالاهای وارداتی، خاطر نشان کرد: بیشترین محصولات وارداتی استان اردبیل شامل حیوانات زنده، ماشین آلات و کائوچو بوده استکه البته در این مهم هم کاهش 21 درصدی را نسبت به مدت مشایه سال قبل شاهد بوده ایم.


پایان پیام/
 

کد خبر 319323

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha