شرکت 290 ورزشکار جانباز خراسان جنوبی در مسابقات قهرمانی کشور

خبرگزاری شبستان: رئیس هیئت جانبازان ومعلولان خراسان جنوبی از شرکت 29 ورزشکار جانباز استان در مسابقات قهرمانی کشور خبر داد و گفت: ورزشکاران استان تاکنون 54 حکم قهرمانی و مدال ورزشی در مسابقات کشوری کسب کرده اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، مهدی شریعتی‌فر، رئیس هیئت جانبازان و معلولان خراسان جنوبی، شب گذشته (11آذر) در پنجمین همایش پارالمپیک استان اظهار داشت: یکی از اهداف تشکیل کمیته پارالمپیک توجه به توسعه و افزایش تعداد ورزشکاران با رویکرد ایجاد ورزش همگانی در میان افراد مختلف معلول جامعه است.


وی با بیان اینکه فدراسیون جانبازان 15 رشته ورزشی و فدراسیون نابینایان 8 رشته ورزشی را تحت پوشش خود دارد، افزود: یکی از برنامه‌های سالیانه فدراسیون برگزاری مراسم بزرگداشت روز ملی پارالمپیک است.


رئیس هیئت جانبازان و معلولان خراسان جنوبی ادامه داد: برگزاری همایش پارالمپیک علاوه بر تاثیرات مثبت و عمیق روحی و روانی ورزشکاران جانباز و معلول، موجب ارتقای سطح آگاهی مربیان و به ویژه خانواده‌های ورزشکاران نسبت به اهمیت و نقش ورزش در زندگی این قشر از جامعه نیز می‌شود.


شریعتی‌فر با اشاره به افتخارات هیئت های ورزش های جانبازان و معلولان خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: کسب 54 حکم قهرمانی و مدال ورزشی طلا، نقره، برنز، کسب 34 حکم استانی و 4 حکم منطقه ای از جمله این افتخارات است.

 

وی از اعزام 290 نفر از ورزشکاران جانباز استان به مسابقات قهرمانی کشور خبر داد و گفت: یکی از آسیب هایی که هم اکنون هیئت استان با آن مواجه است اتکای صرف به ورزشکاران موجود هیئت است لذا بر این اساس جلسات مختلف با ارگان های ذی ربط برای شناسایی استعدادهای ورزشی و کلاس بندی آنها صورت گرفته است.


شریعتی‌فر از فعال بودن 20 رشته ورزشی در هیئت جانبازان خراسان جنوبی خبر داد و یادآور شد: از این تعداد هفت رشته ورزشی در بخش بانوان و 13 رشته ورزشی نیز در بخش آقایان فعال است.


پایان پیام/
 

کد خبر 319368

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha