امامزاده بی بی حکیمه(س)مرکز ثقل مذهبی جنوب کشور

خبرگزاری شبستان:رئیس اداره اوقاف گچساران امامزاده بی بی حکیمه(س)را شاخص ترین امامزاده و مرکز تقل مذهبی استان و جنوب کشور دانست و افزود:همه ساله زائران بسیاری از کشورهای حاشیه خلیج فارس به این مکان مشرف می شوند.

فرزین بهمنی آزاد، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گچساران در گفت و گو با خبرنگار شبستان ضمن معرفی آستان مقدس امامزاده بی ‌بی حکیمه (س) در این شهرستان، اظهار داشت: این امامزاده در 80 کیلومتری شهرستان گچساران از امامزادگان واجب‌التعظیم و دارای کرامت است.


بهمنی آزاد گفت: همه ساله از اقصی نقاط میهن اسلامی و کشورهای حاشیه ‌نشین خلیج فارس زائران و مشتاقان زیادی به ویژه در ایام اسفندماه و تعطیلات نوروزی به این امامزاده مشرف می‌شوند.


وی افزود: این امامزاده در بین شیعیان عربستان به عنوان حرم چهارم اهل بیت ثبت شده است و با توجه به کتابی که زوار این کشور دارند، این امامزاده به عنوان حرم چهارم در کشور ایران شناخته می شود.


این مسئول فرهنگی بیان داشت: شیعیان کشورهای خلیج فارس برای زیارت حضرت امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س) حضرت شاه چراغ(ع) و حضرت بی بی حکیمه هرساله به ایران مشرف می شوند.


بهمنی آزاد عنوان کرد: جدیدا از کشور عراق، کویت و امارات زائرین زیادی به این امامزاده مشرف می شوند.


وی گفت: با توجه به اینکه امامزاده بی بی حکیمه (س)جایگاهی زیادی با توجه به شناخت اکثریت مردم ایران دارد؛ می طلبد که اعتبارات و فعالیت های بیشتری در جهت شناساندن این امامزاده انجام شود.


رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گچساران تصریح کرد: مراسم غبارروبی این امامزاده هرساله برگزار و مبالغ به حساب خود بقعه واریز می شود و این مبالغ در محل امامزاده هزینه می شود.


بهمنی آزاد یادآور شد: بخشی از نذورات این امامزاده به هزینه های ضروری مدیریتی، خادم، نظافت چی و بخشی در قسمت فرهنگی صرف برگزاری مراسم می شود و بخشی از آن نیز در قسمت عمرانی هزینه می شود.


وی با اشاره به اقدامات انجام شده در محل این زیارتگاه، عنوان داشت: اجرای پروژه پل بزرگ حرم مطهر، ایجاد و ساخت کمپینگ تفریحی با همکاری اداره میراث فرهنگی و گردشگری، تعریض جاده ارتباطی کاکا مبارک (ع) به حرم مطهر با همکاری شرکت نفت و گاز، ساخت سرویس‌ های بهداشتی در محوطه پارکینگ با همکاری اداره میراث فرهنگی و گردشگری، ساخت سرویس بهداشتی در کمپینگ با همکاری اداره میراث فرهنگی از جمله این اقدامات بوده است.


این مسئول فرهنگی افزود: انجام برنامه‌های فرهنگی این اداره با توجه به تقویم سالانه از جمله برنامه ‌های فرهنگی آرامش بهاری، سوگواره یاس نبوی ویژه شهادت حضرت فاطمه(س) در دهه فاطمیه، طرح نشاط معنوی ویژه اوقاف فراغت دانش‌آموزان و دانشجویان، ضیافت رمضان توسط این اداره انجام شده است.

 

بهمنی آزاد، برگزاری کلاس‌‌های قرآنی، تشکیل 17 کلاس روستایی و شهری آموزش قرآن با حضور اساتید مجرب، برپایی خیمه‌ های معرفت، کودک و نوجوان و خیمه پاسخگویی به مسائل شرعی را از دیگر برنامه ‌های انجام شده توسط این اداره عنوان کرد.


وی گفت: در حال حاضر 25 پروژه عمرانی در دست اقدام است که آغاز فاز دوم ساخت پل بزرگ روپوش در جوار مرقد بی ‌بی حکیمه(س) از مهم ‌ترین پروژه ‌های اوقاف به شمار می ‌رود.


رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گچساران اظهار داشت: افزون بر 800 میلیون تومان اعتبار برای تکمیل این پروژه پیش ‌بینی شده است که اعتبار کنونی این پروژه از محل نذورات مردمی تهیه شده است.


وی ادامه داد: اقدامات عمرانی با همکاری هیئت امناء اوقاف در دیگر بقاع متبرکه نیز به صورت جدی در دست اقدام بوده که این فعالیت‌ های عمرانی در هیچ زمانی متوقف نمی ‌شود.


بهمنی آزاد یادآور شد: در موضوع حسینیه ‌ها و مساجد گچساران تنها شهرستان کهگیلویه و بویراحمد بوده که در ساخت این امکان مذهبی و فرهنگی استقبال خوبی به عمل آمده است.


رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران از برگزاری برنامه‌ های ویژه ماه محرم و دهه ولایت در جوار بقاع متبرکه گچساران خبر داد و یادآور شد: برنامه ‌های دهه ولایت، اعیاد عید غدیر خم و قربان، بصیرت عاشورایی ویژه ماه محرم در کنار بقاع متبرکه گچساران برگزار می ‌شود.


وی به برگزاری کنگره ملی بی بی حکیمه(س) به عنوان حرم چهارم اهل البیت و تاثیرات آن اشاره و عنوان کرد: یکی از این تاثیرات اعتبارات در نظر گرفته برای امامزاده به جز اعتبارات استانی اعتبار ویژه ای از اعتبارات کشوری برای آن در نظر گرفته می شود و به عنوان امامزاده شاخص توجه ویژه ای به آن خواهد شد.


بهمنی آزاد گفت: از طرفی چون برای شیعیان حوزه خلیج فارس بحث حرم چهارم اهل البیت اثبات شده و مستندات و کتابی در این خصوص دارند، انتظار داریم مسئولان کشوری و استانی نیز مقدمات این کار را فراهم کنند.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گچساران یادآور شد: با توجه به اینکه نذورات امامزاده جوابگوی نیاز خدمات و بخش عمرانی نیست از استاندار و نمایندگان استان خصوصا نماینده سخت کوش شهرستان جناب اقای دکتر تاجگردن جهت همکاری استمداد می طلبیم.


بهمنی آزاد در ادامه ضمن تقدیر از خدمات رسانه، صدا و سیما و خبرگزاری ها از نقش مثبت و ارزنده خبرگزاری شبستان به جهت انعکاس اخبار مشکلات و کمبودها و همچنین توجه ویژه به امامزادگان و مسائل دینی جامعه قدردانی کرد.

 

وی گفت: با توجه به مظلومیت امامزاده بی بی حکیمه(س) از لحاظ ساخت و ساز و کمبود اعتبار از رسانه ها درخواست داریم جهت پیگیری و ترغیب نگاه مسئولان به حرم چهارم اهل البیت گام های ویژه و عملی بردارند.

 

پایان پیام/

کد خبر 319462

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha