نرخ باسوادی در استان اردبیل 68/90 درصد است

خبرگزاری شبستان: معاون آموزشی آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: بر اساس بررسی های انجام شده در گروه هدف 10الی 49سال، نرخ باسوادی استان اردبیل 68/90 درصد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان اردبیل، محبت نوری، معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان اردبیل، صبح امروز(12آذر) در جلسه توجیهی سواد آموزی کانون های فرهنگی، هنری مساجد شهرستان مشگین شهر اظهار داشت: بر اساس تفاهم نامه همکاری مابین معاونت سوآد آموزی اداره کل آموزش و پرورش و دبیرخانه کانون های فرهنگی،هنری مساجد استان، یک سری از فعالیت های سواد آموزی برای تحت پوشش بردن بی سوادان به کانون های فرهنگی،هنری مساجد واگذار شده است.


وی تصریح کرد: معاونت سواد آموزی آموزش و پرورش استان فاقد آموزشیار است به همین دلیل است که برخی از کارهای این حوزه با قیمت تمام شده دوره آموزشی به تشکل های غیر دولتی داده می شود.


نوری با بیان اینکه بر اساس قیمت تمام شده به اعزای قبولی هر نفر بیسواد 500هزار تومان به مربی آموزش دهنده کانون های فرهنگی،هنری مساجد استان اهدا می شود، افزود: در دوره انتقال به ازای قبولی هر نفر 720هزار تومان و در دوره تحکیم به اعزای قبولی هر نفر تا 60نفر 60هزار تومان مازاد و برای 10نفر نفری 30هزار تومان مازاد پرداخت خواهیم کرد.


معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان اردبیل، نرخ باسوادی در استان اردبیل را بر اساس سرشماری سال 90برابر با 68/90 درصد دانست و گفت: بر اساس گزارش وزارت آموزش و پرورش نرخ بی سوادی در دوره اول ابتدایی در استان اردبیل مسدود شده است اما متاسفانه در حال حاضر 76هزارونهصدو هفتاد وشش نفر بی سواد داریم.

 

این مقام مسئول به نرخ باسوادی شهرستان مشگین شهر نیز اشاره کرد و گفت: بر اساس سرشماری سال90، نرخ باسوادی در این شهرستان 7/85درصد و تعداد بی سوادان بیش از 14هزار نفر است.


پایان پیام/

 

کد خبر 319468

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha