فضای باز سیاسی، عقب نشینی در مقابل ضد ارزش ها نیست

خبرگزاری شبستان: معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد با بیان اینکه دربسیاری ازحیطه‌ها می‌توان آزاد‌اندیشی فکری رادنبال کرداما باید به ارزش‌های دینی توجه داشته باشیم،گفت: نباید در مقابل ضد ارزش‌ها عقب‌نشینی کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان ازمشهد،حسین انتظامی، معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد صبح امروز(12آذر) در آیین افتتاحیه همایش بین‌المللی بسیج و رسانه اظهار کرد: توجه به ارزش‌های دینی وظیفه‌ای است که حاکمیت دینی در مقابل جامعه دارد.


معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد گفت: ‌در بسیاری از حیطه‌ها می‌توان آزاد‌اندیشی فکری را دنبال کرد اما باید به ارزش‌های دینی توجه داشته باشیم.


وی افزود: در رابطه با مالکیت دینی باید گفت که این وظیفه در مقابل تغییراتی فضای کشور و جامعه ثابت می‌ماند برخی گمان می‌کنند که می‌توان از فضای سیاسی کشور به حیطه‌های ارزشی نفوذ کرد که این تفکر اشتباهی است.


معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تفاوت حکومت دینی و سکولار تصریح کرد: تفاوت حکومتی دینی و سکولار ریشه در ارزش‌های دینی داشته که حکومت دینی به مسئله ارزش‌های دینی اهتمام ویژه دارد.


وی افزود: تفاوت حاکمیت (دولت) در یک حکومت دینی با دیگر حکومت‌ها این است که اجازه ندهد و خود نیز اجازه ندارد که فعالیت‌هایی در مقابل ارزش‌های دینی به انجام برسد.


معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد با اشاره به این مطلب که نباید در مقابل ضد ارزش‌ها عقب‌نشینی کنیم، افزود: با تکیه بر تفکر بسیجی از حیطه‌های ارزشی هیچ‌گاه نباید عقب‌نشینی کرد.


وی با بیان اینکه هیئت نظارت بر مطبوعات در بسیاری از حیطه‌ها می‌تواند آزاداندیشی فکری را دنبال کند اما توجه به ارزش‌های دینی را نباید از یاد برد، اذعان داشت: تفکر بسیجی همیشه ثبات دارد و در دل ما جاری و ساری است.

 

انتظامی با اشاره به این مطلب که در ماده 6 قانون اساسی آمده که رسانه و مطبوعات در همه عرصه‌ها آزاد بوده به جز در بحث نشر تفکرات الحادی و آن دسته از چیزهایی که به نظام و تئوری ولایت‌فقیه ضربه وارد می‌کند،افزود: حاکمیت مقتدر و دولت اسلامی باید از آنچه که بر اساس حاکمیت دینی و تئوری ولایت فقیه و ارزش‌های دینی است جلوگیری کند.


معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد بیان کرد: فضای باز سیاسی ایجاب می‌‌کند هر کس حرف خودش را بزند و ما باید به دیدگاه‌های مختلف میدان دهیم اما نباید فکر کنیم آن چیزی که در رفتار اداری ما در سال‌های گذشته عملی بوده، ضرورت و متناسب با اقتضائات امروز نیز است.
 

پایان پیام/

 

کد خبر 319497

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha