کتابخانه ابن شهر آشوب مسجد طالقانی محله ساری افتتاح می شود

خبرگزاری شبستان:مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران گفت:کتابخانه کانون فرهنگی و هنری شهدا طالقانی محله ساری که مزین به نام ابن شهر آشوب است عصر امروز افتتاح می شود.

محمد فوقی، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران، امروز(13 آذر) به خبرنگار شبستان گفت: کتابخانه‌ها در اصول تربیتی و اخلاقی و فرهنگی جامعه تاثیر زیادی دارند از این‌رو تجهیز این اماکن در مساجد، این پایگاه های امن الهی از مهم‌ترین برنامه‌های مساجد محسوب می شود.


وی افزود: کتابخانه‌های مساجد از ابزارهای اصلی توسعه فرهنگی و دینی در جوامع کنونی به شمار می آید و حضور در این مکان‌های مقدس ربوبی به ارتقاء و سواد دینی افراد جامعه کمک شایانی می کند.


فوقی اظهار کرد: حضور کتابخانه در مساجد یک مرجع فرهنگی برای افراد تلقی می‌‌شود و کتابخانه‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد پایگاه بسیار مناسبی برای ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه است.


مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران با اشاره به اینکه کانون‌های مساجد باید با برنامه ریزی و برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری، جوانان را از پای اینترنت و تلویزیون به مساجد بیاورد، خاطرنشان کرد: فضای حاکم در مساجد، فضایی معنوی است و کانون‌های مساجد نیز باید در تمامی فعالیت‌های خود، حفظ معنویت مساجد را مدنظر قرار دهند.


وی افزود:کتابخانه های کانون های فرهنگی و هنری مساجد طی سال و به مناسبت های مختلف به نرم افزارهای کتابخانه ای مجهز می شوند و این امر برای هر چه بروز کردن کتابخانه ها صورت می گیرد.


فوقی بیان کرد:دشمنان با جنگ نرم و شبیخون های فرهنگی درصدد رخنه بر اعتقادات و باورهای افراد جامعه به ویژه نسل جوان هستند و مسئولان و ائمه جماعات کانون های مساجد باید با استفاده از ابزار کارآمد و مورد نیاز جوانان، آنها را به سمت مساجد سوق دهند.


مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران ابراز کرد: مساجد و کانون های مساجد در ارتقاء سطح علمی و فرهنگی جوانان نقش به سزایی ایفا می کنند که در این راستا مسئولان فرهنگی جامعه باید عنایت ویژه ای به این مکان ها داشته باشند.


وی با تاکید بر تاثیر گذاری کانون های مساجد، گفت: کتابخانه کانون های مساجد دارای اهمیت بسیاری هستند که هر ساله به تعداد کتابخانه ها افزوده می شود.


فوقی بیان کرد: کتابخانه کانون فرهنگی و هنری شهدا طالقانی محله ساری که مزین به نام ابن شهر آشوب است عصر امروز چهارشنبه 13 آذر با حضور مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح می شود.


مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران یادآور شد: علامه ابن شهر آشوب از بزرگان شیعه و از مردم ولایی استان علوی مازندران محسوب می شود که برای بزرگداشت مقام این علامه فرزانه کنگره بین المللی با قرائت پیام مقام معظم رهبری، آیت الله جوادی، آیت الله سبحانی و با حضور مسئولان کشوری و علاقه مندان و میهمانان خارجی در ساری و قم برگزار شد.


پایان پیام/ 

کد خبر 319774

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha