مجوز فعالیت دو حوزه علمیه جدید خواهران صادر شد

معاون شهرستان‌های مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران از صدور مجوز فعالیت دو مدرسه علمیه جدید خبر داد.

حجت الاسلام رسول ابراهیمیان، معاون شهرستان‌های مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران به خبرنگار شبستان گفت: شورای گسترش حوزه‌های علمیه در نشست اخیر خود، مجوز فعالیت دو مدرسه علمیه خواهران برای پذیرش و تربیت خواهران طلبه درنظام آموزشی سطح دو حوزه (کار‌شناسی) صادر کرد.
وی افزود: این دو مدرسه شامل مدرسه علمیه خواهران الزهرا (س) قائم‌شهر در استان مازندران و مدرسه علمیه خواهران فاطمیه (س) شهر بزمان در استان سیستان و بلوچستان است که استان مازندران پیش از این دارای 11 مدرسه علمیه و استان سیستان و بلوچستان دارای هفت مدرسه علمیه خواهران بوده‌اند.
معاون شهرستان‌های مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران افزود: برخی از مدارسی که مجوز فعالیت آن‌ها از سوی شورای گسترش حوزه‌های علمیه صادر می‌شود، پیش از این نیز مشغول به فعالیت بوده‌اند اما موفق به اخذ مجوز نشده بودند که مدرسه علمیه فاطمیه (س) در استان سیستان و بلوچستان از جمله این مدارس است.
حجت‌الاسلام ابراهیمیان با اشاره به روند صدور مجوزهای فعالیت مدارس علمیه خواهران در کشور اظهار داشت: پس از صدور موافقت اصولی و مجوز موقت دوساله، مدارس علمیه خواهران دو سال به فعالیت می‌کنند و پس از ارزیابی عملکرد آن‌ها در مدت دو سال، در صورت دارا بودن شرایط، مجوز دائم فعالیت آن‌ها صادر می‌شود.
پایان پیام/

کد خبر 31986

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha