رونق کتابخانه مساجد در روستاها موجب انس جوانان به معارف اسلامی می شود

خبرگزاری شبستان: مدیر کانون تخصصی نظارت و ارزشیابی مازندران گفت: رونق کتابخانه مساجد و ترویج فرهنگ کتابخوانی در روستاها موجب انس بیشتر جوانان به معارف اسلامی و سبک زندگی دینی می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مازندران، حجت الاسلام اسماعیل کعبه ای، مدیر کانون تخصصی نظارت و ارزشیابی مازندران، عصر روز گذشته(13 آذر) در آئین بازگشایی کتابخانه علامه ابن شهر آشوب کانون فرهنگی و هنری شهدا طالقانی محله ساری گفت: ایجاد کتابخانه و قرائتخانه یکی از فعالیت های مهم و تاثیرگذار کانون های فرهنگی و هنری است و این کتابخانه ها در مناطق روستایی و محروم از کارکرد مناسب و سازنده ای برخوردار است.

وی اظهار کرد: همه ساله شاهد قبولی بسیاری از اعضای این کتابخانه ها در آزمون ورودی دانشگاه ها هستیم که نشان از نقش موثر این کتابخانه ها دارد و در هر مناسبتی کتابخانه های کانون های فرهنگی و هنری مساجد به تجهیزات کتابخانه ای مجهز می شوند.


حجت الاسلام کعبه ای بیان کرد: خوشبختانه به سمتی می رویم که اگر مساجد تعمیر می شوند و یا مسجد جدیدی احداث می شود در کنار آن کتابخانه نیز در نظر گرفته می شود که این امر خوشایندی است.


مدیر کانون تخصصی نظارت و ارزشیابی مازندران افزود: اهمیت مساجد و کانون های فرهنگی و هنری و کتابخانه های موجود در مساجد، ضروری است و باید به این مهم توجه بیشتر شود.


وی ابراز کرد: جوانان و نوجوانان نیازمند رجوع به فرهنگ کتابخوانی هستند تا با معارف اسلامی و سبک زندگی دینی به‌خوبی آشنا شوند و برتری‌های دستورات اسلام را برای یک زندگی سعادتمند درک و آن را در زندگی خود پیاده کنند که برای تحقق این مهم نیاز به ایجاد کتابخانه های کانون های فرهنگی و هنری مساجد به ویژه در روستاها امری حیاتی محسوب می شود.


حجت الاسلام کعبه ای، کاهش میل و رغبت جامعه به کتاب و فرهنگ مکتوب را یکی از دغدغه‌های فرهنگی مقام معظم رهبری و نظام جمهوری اسلامی دانست و عنوان کرد: با وجود به میدان آمدن رسانه و فن‌آوری‌های جدید هنوز کتاب، رسانه‌ای است که جایگزین ندارد.


شعبان بکران، مدیر مسئول کانون فرهنگی و هنری شهدا طالقانی محله ساری نیز در این آئین اظهار کرد: کتاب را باید یکی از زیباترین و مهم ترین جلوه های فرهنگی دانست و آن را از گران سنگ ترین پدیده ها و میراث بشر محسوب کرد.

وی افزود: شکوه این ارزش را باید در تابش (عندی علم بالقلم) جستجو کنیم و خدا به قلم و حرمتش سوگند یاد کرد و معجزه همیشه جاوید آخرین سفیر سعادت را کتاب آسمانی دانست.


بکران بیان کرد: روستای طالقانی محله بیش از 450 خانوار و بالغ بر هزار و 500 نفر جمعیت دارد که با همت شورا و دهیاری طالقانی محله و همچنین دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران توانست این بخش فرهنگی را در روستا که مورد نیاز آنهاست را افتتاح کند.


رمضانعلی رضایی راد، بخشدار مرکزی ساری نیز طی سخنانی با اهمیت شمردن کتابخانه کانون های مساجد، جهت پیشبرد فعالیت های کتابخانه یک رایانه به کتابخانه علامه ابن شهر آشوب کانون فرهنگی و هنری شهدا طالقانی محله ساری اهداء کرد.


پایان پیام/

 

کد خبر 320100

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha