فرهنگ سازی حجاب و عفاف در جامعه ضروری است

خبرگزاری شبستان: مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت:حجاب و عفاف از جمله احکام اسلامی و ضروریات دین است که سیاستگذاران اجتماعی باید برای اجرای آن برنامه ریزی کنند.

مجید عاملیان، مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اصفهان گفت: نهادینه سازی فرهنگ حجاب و عفاف به عنوان یکی از ضرورت های باورهای دینی مستلزم برنامه ریزی صحیح است و جامعه پویای اجتماعی در سایه رعایت حرمت­های انسانی و اخلاقی شکل می گیرد و به همین منظور دین مبین اسلام تاکید خاصی نسبت به رعایت حجاب و پوشش در جوامع دارد.

وی ادامه داد: دشمنان در پی ایجاد ترویج بدحجابی در کشور ما هستند تا به اهداف خود که همان به انحراف کشیدن جوانان و سست کردن اصول اعتقادی آنهاست، دست یابند اما مسئولان و سیاستگذاران باید به گونه ای برنامه ریزی کنند که فرزندان ما از همان سنین کودکی و نوجوانی ترغیب و تشویق به حفظ حجاب و عفاف شوند.

عاملیان افزود: مسئله حجاب یک دستور دینی است و فعالیت های محوری ما در آموزش و پرورش در زمینه فرهنگسازی عفاف و حجاب، با رویکرد اقناع فکری و پذیرش فرهنگی نسل جوان صورت می گیرد.

وی گفت: در راستای فرهنگسازی عفاف و حجاب در بین دانش آموزان، همایش نمادین "تجلیل از دختران محجبه کلاس اولی" روز چهارشنبه" 20 آذر" در گلستان شهدای اصفهان برگزار می شود.

عاملیان افزود: همچنین طی مراسمی در تمامی مدارس دخترانه مقطع دبستان استان اصفهان، از دانش آموزانی که به صورت اختیاری، پوشش چادر را به عنوان حجاب برتر انتخاب کرده اند، تجلیل می شود.

پایان پیام/
 

کد خبر 320131

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha