توزیع مستقیم بیش از یک هزار تن انواع کالاهای اساسی در استان اردبیل

خبرگزاری شبستان: مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل گفت: بیش از یک هزار تن انواع کالاهای اساسی در 8 ماهه نخست سالجاری به منظور تنظیم بازار کالاهای اساسی به صورت مستقیم در استان اردبیل توزیع شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، عباس کریمی، مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل صبح امروز( 14 آذر) در جلسه تنظیم بازار کالاهای اساسی در اداره غله این استان اظهار داشت: توزیع کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم همچنان ادامه دارد.


وی افزود: در 8 ماه نخست سالجاری در قالب طرح های رحمت، ضیافت، تنظیم بازار،بازگشایی مدارس، نمایشگاه بین المللی ورود حجاج، عید قربان و محرم و صفر به میزان 475 هزار و 895 کیلوگرم برنج سفید وارداتی، 531 هزار و 460کیلوگرم برنج هندی پر محصول و دانه بلند، 181 هزار و 131کیلوگرم عدس و 129 هزار و 63کیلوگرم نخود توزیع شده است.


کریمی ادامه داد: کالاهای مذکور به طور مستقیم و از انبارهای داخل استان تامین و در میان متقاضیان واجد شرایط قرار داده شده و علاوه بر آن حسب مجوزهای صادره از سوی شرکت بازرگانی دولتی ایران مقدار 7 هزار و 108 کیلوگرم شکر سفید از محل تولیدات کارخانجات قند و شکر استان های خراسان شمالی، آذربایجان غربی و قزوین و مقدار 620 تن برنج تایلندی از استان زنجان تامین و در قالب طرح های فوق الاشاره توزیع شده است.


قرارداد تصفیه شکر خام شرکت غله استان اردبیل با شرکت کشت و صنعت مغان


مدیر کل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل همچنین از قرارداد تصفیه شکر خام شرکت غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل با شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان خبر داد و گفت: شکر خام وارداتی جهت تصفیه و تبدیل به شکر سفید و تامین شکر مورد نیاز استان در ایام پایان سال 92 به استان اردبیل وارد شده است.


این مقام مسئول بیان داشت: حسب پیگیری های صورت گرفته این شرکت برابر دستورالعمل صادره از سوی شرکت بازرگانی دولتی ایران نسبت به عقد قرارداد تصفیه و تبدیل شکر خام وارداتی به شکر سفید به میزان 24 هزار تن با شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان اقدام نموده و برابر برنامه حمل ابلاغی از سوی حوزه خدمات بازرگانی شرکت مرکزی متبوع حمل شکر خام از روز پنجشنبه مورخ 7/9/92 به کارخانه قند مغان شروع شده است که برابر برنامه زمانی تعیین شده نسبت به تولید شکر اقدام خواهد شد.


کریمی هدف از عقد قرارداد تصفیه و تبدیل مذکور با کارخانه قند مغان را حرکت در مسیر فعال سازی واحد تولیدی مذکور و ایجاد اشتغال و درآمدزایی استان و تنظیم بازار استان و کشور در ایام باقیمانده تا پایان سال در کمترین زمان و با صرفه جویی در هزینه های واسطه ایی اعلام داشت.


مدیر کل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل خاطر نشان کرد: ذخایر کالاهای اساسی در استان در حد قابل قبول بوده و در راستای تنظیم قیمت بازار و تامین سبد کالایی خانوارها برابر برنامه ابلاغی شرکت بازرگانی دولتی ایران به بازار عرضه خواهد شد.


پایان پیام/

 


 

کد خبر 320189

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha