300 پروژه عمرانی در روستاهای استان اردبیل اجرا می شود

خبرگزاری شبستان: مدیرکل امور روستایی استانداری اردبیل از در دست اجرا بودن 300 پروژه عمرانی با صرف اعتبار بیش از 60 میلیارد ریال در روستاهای استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، نصیب نجفی، مدیرکل امور روستایی استانداری اردبیل، پیش از ظهر امروز( 14 آذر) در بازدید از ساختمان های درحال احداث روستاهای شهرستان نیر، اظهار داشت: استان اردبیل دارای یک هزار و 855 روستا است.


وی با بیان اینکه از این تعداد 873 دهیاری فعال بوده و به امور روستاها رسیدگی می کنند، افزود: دهیاران به عنوان نماینده دولت باید با اشرافیت کامل به مشکلات روستا رسیدگی و پیگیری کل امور آن را مد نظر داشته باشند.


نجفی با بیان اینکه دهیاران باید برای جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز و پیشگیری از تخریب مراتع اقدامات لازم را انجام دهند، بیان داشت: تسریع و دقت در اجرای پروژه های عمرانی روستایی و پرهیز از آغاز پروژه جدید سیاست ما است و لازم است مه مورد توجه قرار گیرد.


مدیرکل امور روستایی استانداری اردبیل، ساخت مسکن در روستاها و تسهیلات این بخش را یاداور شد و ادامه داد: در ساخت و ساز مسکن در روستاها باید اصول فنی، آیین نامه زلزله و نظارت مسوول فنی دهیاری رعایت شود تا ساختمان مورد نظر در مقابل هر گونه حوادث طبیعی مقاوم باشد چراکه این امر از وقوع حوادث ناگوار در آینده جلوگیری خواهد کرد.


با ساخت و سازهای غیر مجاز برخورد جدی خواهد شد


در ادامه این بازدید زین العابدین آمیان بخشدار مرکزی نیر هم در سخنانی با بیان اینکه اگر فردی ساخت و ساز غیرمجاز انجام دهد انشعابات به آن تعلق نمی یابد، تصریح کرد: با ساخت و سازهای غیر مجاز برخورد جدی خواهد شد چراکه این ساخت و سازها چهره شهرستان را زشت می کند.


آمیان در پایان سخنان خود بر لزوم ارتقای سطح رفاه و کیفیت زندگی روستاییان تاکید کرد و گفت: جلب مشارکت روستاییان برای توسعه و آبادانی روستا و شناسایی ظرفیت های توسعه و استفاده از خرد جمعی برای توسعه و همکاری با مدیران دستگاه های اجرایی باید در اولویت کارهای دهیاران باشد.


پایان پیام/

 

کد خبر 320205

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha