فعالیت 24 خانه نور در کانون های فرهنگی کهگیلویه وبویراحمد

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی مساجد کهگیلویه وبویراحمد گفت: 24 خانه نور بیش از 2 هزار 500نفر از کودکان، نونهالان و جوانان استان را تحت پوشش برنامه های خود قرار داده اند.

حجت الاسلام رضا قاسمی، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به این که طرح احیاء جلسات سنتی قرآن در مساجد باید از طریق خانه های نور صورت گیرد، به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: طرح تلاوت نور، تفسیر همراه، سلام مسجد، شکوفه های نور و سایر فعالیت های مرتبط زیر نظر خانه نور اداره می شود.

 

حجت الاسلام قاسمی با بیان این که در حال حاضر 24 مرکز خانه نور در این استان و زیرنظر مدیر کانون فعالیت دارند، افزود: این تعداد خانه نور بیش از 2 هزار 500نفر از کودکان، نونهالان و جوانان استان را تحت پوشش برنامه های خود قرار داده اند.

 

وی ارتقای سطح کمی و کیفی توانایی خواندن و فهم قرآن و بهره گیری هر چه بیشتر از آن در مسجد، ایجاد زمینه و بستر مناسب برای گسترش مراکز قرآن آموزی و تعامل بیشتر با جلسات قرآن دایر در مساجد را از جمله اهداف برگزاری این طرح عنوان کرد.

 

این مسئول فرهنگی و هنری اظهار داشت: ایجاد زمینه مناسب برای جلب مشارکت بیشتر عوامل فرهنگی مساجد، همسو نمودن فعالیت ها و جذب فعالیت های موازی قرآنی در سطح مساجد و تمهیدات مقدمات تربیت مربیان قرآن مساجد از جمله اهداف راه اندازی این مراکز است.


قاسمی گفت: به این مراکز سالانه مبالغی بین 200 الی 300 هزار تومان، کتاب و نرم افزار، تجهیزات و بسته های فرهنگی اهدا می شود.


پایان پیام/

 

کد خبر 320495

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha