فعالیت 105هسته پژوهشی در کانون های فرهنگی کهگیلویه وبویراحمد

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه وبویراحمد گفت: 105 هسته پژوهشی در کانون های فرهنگی این استان در زمینه های مختلف مشغول فعالیت هستند.

حجت الاسلام رضا قاسمی، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه وبویراحمد در گفت و گو با خبرنگار شبستان، اظهار داشت: افکار، اندیشه ها و آثار محققان و پژوهشگران هر جامعه، زیرساخت های علمی آن جامعه را تشکیل داده و بناهای علمی و نتایج عملی و تجربی فراوانی به همراه دارد.

 

وی با تاکید بر اهمیت پژوهش در اسلام، گفت: هر مقدار که به امر تحقیق و پژوهش در جامعه اهمیت داده شود و در راستای آن سرمایه گذاری شود به همان میزان رشد و شکوفایی علمی نیز در جامعه صورت می گیرد.

 

حجت الاسلام قاسمی با بیان اینکه دین مبین اسلام به امر تحقیق و پژوهش اهمیت فراوان می دهد و مسلمانان را تشویق به دانش افزایی می کند، افزود: در این راستا طرح هسته های پژوهشی در کانون های فرهنگی و هنری مساجد صورت گرفت.

 

این مسئول، تعداد کانون های مصوب این استان در ستادعالی مساجد را 422 مورد عنوان و خاطرنشان کرد: از این تعداد 25 درصد(حدود 105 کانون) دارای هسته پژوهشی هستند.

 

وی به اهداف تشکیل این هسته ها اشاره و عنوان کرد: انجام پژوهش ‌های برنامه محور در جهت افزایش توان و اعتلای جایگاه علمی کانون، دستیابی روز‌افزون به یافته‌ های علمی نوین و تلاش در کاربردی شدن نتایج پژوهش ها و به کارگیری آنها در فعالیتهای مسجد و کانون از جمله این اهداف می باشد.

حجت الاسلام قاسمی، مهیا کردن محیط علمی پویا و مولد علم و برنامه محور، سازماندهی گروه ‌های پژوهشی در مساجد و تقویت فعالیت ‌های مشترک پژوهشی را از دیگر اهداف راه اندازی این هسته ها در مساجد عنوان کرد.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه وبویراحمد در ادامه به شرایط تشکیل هسته پژوهشی اشاره کرد و افزود: هسته پژوهشی بنا به تقاضای «کانون» و با شرایط ویژه تشکیل می شود.

حجت الاسلام قاسمی گفت: در حال حاضر 18 کانون تخصصی در رشته هایی همچون آموزش، پژوهش، عترت، قرآن و نماز، گردشگری، هنرهای تجسمی، it ، مهدویت و ... فعالیت می کنند که باید طرح های ارائه شده توسط هر کانون متناسب با شاخه فعالیت آن باشد.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 321116

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha