اختصاص محصولات 360 اصله درخت در استان یزد به امر زکات

خبرگزاری شبستان: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان یزد از اختصاص محصولات 360 اصله درخت در استان یزد در قالب طرح شجره طیبه به امر زکات خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، محمد اکبری، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان یزد گفت: در قالب طرح شجره طیبه و در راستای انجام فریضه زکات 360 اصله درخت پسته، بادام، گردو و سایر محصولات باغی به نفع محرومین پلاک گذاری شد.


وی افزود: طرح شجره طبیه در سال 1389 توسط ستاد زکات ابلاغ شد که در این طرح باغداران می توانند بخشی از محصولات باغی خود را با پلاک گذاری درختان به نیازمندان و محرومین اختصاص دهند.


اکبری اظهار داشت: طرح شجره طیبه با هدف احیای فرهنگ و سنت حسنه زکات، ترویج زکات مستحبی، سوق دادن زکات به سوی هزینه کرد در راستای رفع نیاز فقرا و مستمندان اجرایی می شود.


دبیر ستاد زکات استان یزد گفت: درختان مشمول طرح شجره طیبه، دارای شناسنامه مستقل در کمیته امداد خواهند بود و موافقت مالک بر روی درختان پلاک ثبتی نصب می شود و عواید حاصل از این درختان در امور فقرا و نیازمندان هزینه می شود.


به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان یزد، اکبری خاطرنشان کرد: تاکنون در شهرستان بهاباد 220 اصله درخت پسته در شهرستان مهریز، 100 اصله درخت پسته در شهرستان تفت، 20 اصله درخت گردو و در شهرستان بافق 20 اصله درخت پلاک گذاری شده است.


گفتنی است، در راستای اجرای طرح شجره طیبه بیش از 650 کیلوگرم پسته و 40 کیلوگرم انواع محصولات باغی تحت عنوان ثمره شجره طیبه جمع آوری و بین نیازمندان توزیع شده است.

 

پایان پیام/

کد خبر 320691

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha